هم‌اندیشی «اسلام و آيين باستانی ژاپن» در توکیو
کد خبر: 3726996
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
24 تیرماه برگزار می‌شود؛

هم‌اندیشی «اسلام و آيين باستانی ژاپن» در توکیو

گروه بین‌الملل - نخستین هم‌اندیشی دینی «ضرورت‎‌ها و ظرفیت‌های گفت‌وگوی اسلام و شینتو(آیین باستانی ژاپن)» 24 تیرماه به میزبانی دانشگاه سنشو در توکیو برگزار می‌شود.

هم‌اندیشی «اسلام و آيين باستانی ژاپن» در توکیوبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نخستین هم‌اندیشی دینی «ضرورت‎‌ها و ظرفیت‌های گفت‌وگوی اسلام و شینتو» روز یکشنبه (24 تیرماه) از سوی رایزنی فرهنگی ایران و به میزبانی دانشگاه سنشو در توکیو برگزار می‌شود.

علاوه بر سخنرانی سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم تاتسوئیچی ساوادا، معاون جامعةالمصطفی(ص) و اسلام‌شناس، ابوالقاسم جعفری، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب و ماساتاکا تاکه شیتا، استاد ممتاز دانشگاه توکیو در خصوص موضوعات اسلامی و زمینه‌های گفت‌وگوی اسلام و شینتو مقالات خود را ارائه خواهند کرد.

همچنین، تاکه هیرو سایتو، استاد دانشگاه میجی، جون ایچی اونو، استاد دانشگاه سن شو و میزوئه موری، استاد دانشگاه ریکی ئو مطالبی را در خصوص شینتو و زمینه‌های گفت‌وگو با اسلام مطرح خواهند کرد.

این هم‌اندیشی اولین برنامه گفت‌وگوی دینی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و میزبانی دانشگاه سنشو است.

شینتو به ژاپنی «神道» یعنی راه خدایان، آئین باستانی ژاپن است. این آئین ایزدبانوی خورشید به نام اماتراسو (天照) را نگهبان سرزمین اجدادی می‌داند و خاندان امپراتوری را از نسل این خدا و تجسم وی می‌شمارد.

انتهای پیام

captcha