اردوهای جهادی؛ بسترساز خودسازی و تقویت روحیه همکاری است
کد خبر: 3733089
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

اردوهای جهادی؛ بسترساز خودسازی و تقویت روحیه همکاری است

گروه فرهنگی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: تقویت روحیه همکاری و خودسازی از مهم‌ترین نتایج برگزاری اردوهای جهادی برای دانشجویان است.

اردوهای جهادی؛ بسترساز خودسازی و تقویت روحیه همکاری است

محمدحسن برهانی‌فر در گفت وگو با ایکنا از البرز برگزاری اردوهای جهادی را ضروری دانست و اظهارکرد: دانشجویی که در اردوی جهادی شرکت می‌کند به نوعی خود سازی انجام می‌دهد و به صورت عملیاتی فعالیت می‌کند. مسائل تئوریک دانشگاهی را در مقام عمل اجرایی می‌کند که هم جنبه تمرین دارد و از سویی دیگر جنبه ی معنوی دارد و باعث آبادی کشور می‌شود.
وی در ادامه به نقش دانشجویان در اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: دانشجویان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، دارای نقش منحصر به فردی در اردوهای جهادی هستند و تاثیر دانشجویان در اردوهای جهادی بیشتر از گروه‌های دیگر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به هدف محرومیت‌زدایی در اردوهای جهادی، گفت: راه‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارد. اول اینکه خود دولت باید یک عذم جدی در این موضوع داشته باشد و نیروهای خود را بسیج کند و با شناسایی مناطق محروم به محرومیت زدایی مردم بشتابد و راهکار بعدی این است که همه مردم بسیج شوند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در پایان با توجه به اینکه استفاده از افراد با تجربه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در اجرای اردوهای جهادی داشته باشد، افزود: با استفاده از افراد با تجربه‌ایی همچون نیروهای جهاد سازندگی در زمان هشت سال دفاع مقدس، نیروهای کمیته ی امداد امام خمینی(ره) و اساتید دانشگاه میتوان تیم شناسایی و آسیب‌شناسی تخصصی تشکیل داد و به راهکار های مناسبی برای مقابله و محرومیت‌زدایی دست یافت.
انتهای پیام./

captcha