سرپرست حجاج ایرانی احرام بست
کد خبر: 3736969
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

سرپرست حجاج ایرانی احرام بست

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شب گذشته محرم و وارد مکه مکرمه شد تا بر روند ارائه خدمات به زائران ایرانی در این شهر نظارت کند.

به گزارش ایکنا؛ با توجه به افزایش تعداد زائران ایرانی در شهر مکه مکرمه و پس از بازدید وضعیت زائران ایرانی در شهر مدینه و خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، شب گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی برای نظارت بر وضعیت زائران ایرانی حاضر در مکه وارد این شهر شد.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر در شهر مدینه ضمن بازدید از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی، در گفت‌و‌گو با حجاج از نحوه خدمات به آنان مطلع شد. همچنین ضمن شرکت در دو مراسم دعای کمیل زائران ایرانی، با نمایندگان بعثه‌های مراجع عظام تقلید و زائران جانباز دفاع مقدس دیدار و از واحدهای ستاد حج و بعثه مقام معظم رهبری، آشپزخانه‌های مرکزی و درمانگاه‌های هیئت پزشکی در مدینه منوره بازدید کرد.

دیدار و گفت‌و‌گو با رئیس بعثه‌ عراق، رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین و حضور در حسینیه شیعیان مدینه و دیدار و گفت‌و‌گو با امام جماعت مسجد شیعیان از دیگر برنامه‌های امیرالحاج جمهوری اسلامی ایران طی اقامت دو هفته‌ای در مدینه منوره بود.

به گزارش ایکنا از 86 هزار زائر حج تمتع سال جاری بیش از 52 هزار زائر وارد سرزمین وحی شده‌اند که زائران مدینه قبل پس از شش روز اقامات در شهر مدینه احرام بسته و به شهر مکه مشرف می‌شوند.

لازم به ذکر است، هر مسلمانی که بخواهد وارد شهر مکه شود حتماً باید احرام ببندد و عمره به جای بیاورد. زائران حج تمتع نیز به محض ورود به مکه احرام عمره تمتع می‌بندند و حجت‌الاسلام قاضی عسکر نیز بر همین اساس برای ادای عمره مفرده محرم شده‌اند و عموماً برای نظارت بهتر بر روند عملیات حج برای انجام حج تمتع محرم نمی‌شوند.  

زهرا ایرجی

انتهای پیام

captcha