انقلابی حرف‌زدن به معنای تند و كوبنده سخن گفتن نیست
کد خبر: 3737474
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
آیت‌الله دژكام:

انقلابی حرف‌زدن به معنای تند و كوبنده سخن گفتن نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: گاهی ما عادت کرده‌ایم که انقلابی حرف زدن یعنی تند و کوبنده حرف زدن؛ این کوبنده حرف‌زدن در جای خودش ارزشمند است اما امروز در مسائل خود نیاز به بصیرت عمیق داریم و گاهی تند رفتار کردن و کوبنده صحبت کردن خود نتیجه معکوس می‌دهد.

نیکوکاری به معنای صدقه دادن نیست/ نمایندگان پیگیری و نظارت قوی‌تری به خرج دهند

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 19 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأكید بر اهمیت توجه به تقوا، خداترسی و پرهیزكاری گفت: همه شما مؤمنان را از نافرمانی خدای متعال پرهیز می‌دهم چرا که فرمان برداری خدا قلعه محکمی است که ما را در دنیا و آخرت از همه بدی‌ها حفظ می‌کند و نافرمانی خدا انسان را در دنیا خوار می‌کند و در آخرت گرفتارعذاب جهنم می‌شود.
وی به در پیش بودن شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت وجود مقدس امام محمد تقی(ع) اشاره كرد و گفت: آن امام همام، جوان‌ترین امام ما است که به شهادت رسیده است. ایشان در وقت شهادت 24 سال عمر مبارک داشتند و با دسیسه‌های خلفای ظالم عباسی این وجود با عظمت به شهادت رسیدند.

سخنان اهل بیت(ع) را امروز بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دهیم
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه امروزه وقایعی که از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی در کنار ما می‌گذرد، روزگار آسانی نیست، گفت: ائمه فرموده‌اند زمانی که مشکلات به سراغ شما می‌آیند خوشا به حال کسی که به سخنان ما متمسک شود و توجه کند. ما همیشه نیاز به سخنان اهل بیت(ع) داریم ولی امروز ضرورت دارد بیشتر از قبل به این مسئله توجه کنیم که اهل بیت(ع) چه چیزی از ما خواسته‌اند و همان را ان‌شاءالله اجرایی و عملی کنیم و مطمئن باشید بر فرض اینکه ما مطیع فرمان اهل بیت(ع) باشیم در دنیا و آخرت سعادتمندیم گرچه در دنیا دشمنان بتوانند ضربه‌ای به ما بزنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به آیه 52 سوره توبه «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَیینِ» گفت: یکی از دو خیر نصیب مؤمن می‌شود؛ یا اینکه بر دشمنان در ظاهر پیروز می‌شویم و شر دشمنان را از سر همه مسلمانان کوتاه می‌کنیم و این عزت دنیا هست و سرافرازی آخرت که همه شما در صف مجاهدین محشور می‌شوید یا اینکه دشمن دستی را می‌برد زیرا امام حسین(ع) در روز عاشورا احساس شکست نمی‌کرد و هر کس بخواهد این مطلب را بگوید که امام شکست خورده است نه امام حسین(ع) را شناخته است و نه شناخت درستی از دین و اسلام دارد و نه هیچ معرفتی نسبت به حقیقت دارد.
وی یادآور شد: در قرآن کریم خدا می‌فرماید یکی از این 2 خوبی نصیب مؤمن می‌شود که یا مؤمن شهید می‌شود، آبرومند و در پیشگاه خدا عزیز و زنده و جاوید است یا بر دشمنان پیروز می‌شود و باز هم عزتمند است و در آخرت هم بهشت و سرافرازی در انتظار او خواهد بود.

مؤمن روئین تن است
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه ما به تعبیر ادبیات کهنی که در جوامع بشری بوده با ایمان آوردن خود روئین تن شده‌ایم،‌ گفت: به عنوان مثال در ادبیات ما اسفندیار روئین تن بود و در ادبیات یونانی آشیل رویین تن بود یعنی هر چه ضربه به او بزنید به ضرر او نمی‌شود و مشکلی پیش نمی‌آید. مؤمن روئین تن است. نگرانی ندارد و هر طرف قضیه پیش برود برای مؤمن سرافرازی و سربلندی و عزتمندی است و چیزی از او کم نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در مقابل کافر و منافق قرار دارد که اگر 4 روز هم مثل یزیدها و معاویه‌ها بر اریکه قدرت باشند در آخر روسیاهی تا ابد برای خود آن‌ها خواهد بود و در آخرت هم به جهنم خواهند رفت. این فضای کاری من و شماست امروز که شما مؤمنین به خوبی می‌دانید و وظایف الهی خود را به خوبی انجام می‌دهید.
وی در ادامه یاد شهدای مدافع حرم نظیر شهید اسكندری، حججی و غیره را گرامی داشت و گفت:‌ اینان مدافع حرم حضرت زینب(ع) شدند و یعنی به حضرت زینب(س) که دختر پیغمبر(ص) و ولی خدا هستند محبت داشتند و از آن طرف داعشی‌هایی که نزدیک کربلا بودند و می‌خواستند به ضریح مقدس امام بی حرمتی کنند و این مدافعان حرم بودند که مانع آ‌ن‌ها شده و داعشی‌ها عقب نشسته و خوار و خفیف شدند.

شعار مرگ بر آمریكا و اسرائیل، یعنی با دشمنان خدا و اهل بیت(ع) دشمن هستیم
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه ما با دشمنان اهل بیت(ع) دشمن هستیم، گفت: این مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیلی که شما می‌گویید یعنی ما با دشمنان خدا و اهل بیت(ع) دشمن هستیم و با دوستان خدا دوست هستیم.
امام جمعه شیراز آیه 90 سوره نحل «انَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ» را یادآور شد و گفت:‌ امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند همه تقوا در این آیه جمع شده است که خدا به عدل و احسان فرمان می‌دهد و پیامبر(ص) در این باره فرمود خدا را به گونه‌ای عبادت کنید که انگار دارید خدا را می‌بینید. وقتی جایی داریم کار می‌کنیم اگر صاحب کار ما را ببیند و آنجا باشد ما دقیق کار می‌کنیم چون او در آخر مزد کار را می‌دهد ولی اگر صاحب کار بالای سر ما نباشد ممکن است شیطان آمده و بگوییم هرچه شد که شد و کار را دقیق انجام نمی‌دهیم. برای خدا هم که عبادت می‌کنیم خدا را بالای سر خود ببینیم، صاحبش می‌بیند.

كارمندان، خدا را بالای سر خود ببینند
وی با تأكید بر اینكه مردم عیال خدا هستند، گفت: آن‌هایی که در ادارات کار می‌کنند باید خدا را بالای سر خود ببینند و اگر خدا را ببینند برای مردم درست کار می‌کنند و این معنای احسان است و خدا به احسان امر کرده است.

نیکوکاری به معنای صدقه دادن نیست
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه نیکوکار در همان‌جایی که برای مردم کار می‌کند کار خود را به درستی انجام دهد، گفت: نیکوکاری به معنای صدقه دادن نیست. اگر کار بنده خدا را درست راه بیاندازد احسان کرده است و مزدش پیش خدا خواهد بود.
وی همچنین گفت: امروز وضع جامعه ما به گونه‌ای است که خود رئیس جمهور گفت کارمندان و کارکنان و مسئولان چند برابر قبل برای رضای خدا کار کنند تا مردم احساس نکنند کارشان روی زمین مانده است. از آن طرف دشمن به سر ما ریخته است و از این طرف بی انصافی است اگر خودمان هم با خودمان بد رفتار کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس از همه مدیران و مسئولان که شامل همه کارشناسان تا کسی که نگهبان ورودی مجموعه است و نوع رفتارش با مردم تأثیرگذار است درخواست كرد كه هر چه می‌توانند برای رضای خدا کار کنند و خدا مزد آن‌ها را خواهد داد و در دنیا و آخرت عزیز خواهد كرد.

فضاسازی رسانه‌های بیگانه برای از بین بردن آرامش ماست
وی ضمن قدردانی از مدیرانی كه در دیدارهای مردمی بعد از نماز جمعه حضور یافته‌اند،‌ گفت: از روز دوشنبه آغاز ماه ذی‌الحجه است و دهه اول این ماه دهه عبادت و بندگی و توجه به خدا و دعا است لذا این ایام را برنامه‌ریزی کنید. امروز فضاسازی رسانه‌های بیگانه این است که ما آرامش نداشته باشیم بنابراین این دهه را دهه ذکر قرار دهیم و یاد خدا کنیم تا آرامش داشته باشیم. این قدر مشکلات ما بزرگ نیست و کاری که دشمن می‌کند این است که بزرگ‌نمایی می‌کند وگرنه آمریکا همان است که امام راحل و بزرگوار ما فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انقلابی حرف زدن به معنای تند و كوبنده سخن گفتن نیست
آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود به بحث فساد در محیط های اداری و مراكزی از نهادهای دولتی اشاره و در این زمینه ابراز نگرانی كرد و گفت: گاهی ما عادت کرده‌ایم که انقلابی حرف زدن یعنی تند و کوبنده حرف بزنیم؛ این کوبنده حرف زدن در جای خودش ارزشمند است اما امروز در مسائل خود نیاز به بصیرت عمیق داریم و گاهی تند رفتار کردن و کوبنده صحبت کردن خود نتیجه معکوس می‌دهد.
وی یادآور شد: امام نهم فرمودند صبر را پیشه خود قرار دهید. رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلابی بودن به معنای این نیست که دائماً خشن صحبت کنیم، مهم این است که ما به هدف انقلاب خود برسیم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر من توضیحی می‌دهم و با زبان ملایم پیگیری می‌كنم بدانید که بنده هم خود را کنترل می‌کنم. من نیز ناراحت هستم و از فساد موجود راضی نیستم اما اگر این‌گونه صحبت می‌کنم برای آن است که می‌دانیم دشمنان اسلام و نظام مقدس اسلامی منتظر فرصت هستند تا از مشکلات موجود سوءاستفاده کنند و مردم را به خیابان کشیده و اصل نظام را تهدید کنند که الحمدالله تیر آنها به سنگ خورده است.
وی تأكید كرد: ما ضمن اینکه به دشمنان می‌گوییم کور خوانده‌اید از این طرف هم دست روی دست نمی‌گذاریم و مسلماً دولت به مفهوم اعمش شامل سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید در راستای مبارزه با فساد اقدامات بسیار جدی‌تری انجام دهند.

دولت و مجلس قبل از اینكه فساد رخ دهد، جلوی آن را بگیرند
آیت‌الله دژكام از مجموعه مجلس و دولت درخواست كرد که پیش از آنکه فساد رخ دهد جلوی آن را بگیرند و ادامه داد: در چند وقت اخیر یک استیضاحی انجام شد و وزیری برکنار شد اما سخن ما این است که در مسائل اقتصادی آیا یک تیم است که اشتباه می‌کند یا یک فرد است؟ اگر تیم اقتصادی مشکل دارد باید همه تیم را هماهنگ کنند. ضعف مدیریت یا فساد اداری نباید کار را به جایی برساند که مردم از مسئولان ناامید شوند.

نمایندگان پیگیری و نظارت قوی‌تری به خرج دهند
وی مسئولیت نمایندگان مجلس را یادآور شد و افزود: مردم رأی می‌دهند تا نمایندگان در طول 4 ساله از طرف مردم بر مجموعه دولت نظارت داشته باشند. مردم توقع دارند که نمایندگان پیگیری بیشتر و دقت بیشتر و نظارت قوی‌تری به خرج دهند و نگذارند فسادها زیاد شده و مردم دل خسته شوند.
آیت‌الله دژكام بیان كرد: اگر از دست مجلس و دولت بیرون رفت نوبت قوه قضاییه است که باید مفسد را دستگیر کند. این 2 مرحله است که هر 2 قسمت را مدیران ارشد کشور باید دنبال کنند و ما منتظر هستیم که آثار حرکت جدی این سه قوه را در مباره با فساد به زودی مشاهده کنیم.
انتهای پیام

captcha