اطعام ۵۰ هزار نفری روز غدیر در همدان
کد خبر: 3738130
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

اطعام ۵۰ هزار نفری روز غدیر در همدان

گروه فرهنگی - کارشناس فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه اجرای طرح اطعام غدیر است که در این راستا پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار روزه دار در این روز اطعام داده شوند.

اطعام 50 هزار نفری روز غدیر در همدان

حسن کرمی، کارشناس فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در دهه ولایت و امامت و لزوم هر چه بیشتر جهت برگزاری گسترده جشن‌های این دهه در راستای معرفت افزایی غدیر جزء اولویت‌های بنیاد غدیر استان است.
وی با بیان اینکه امیر‌المومنین(ع) یک امام مردمی است افزود: بنیاد غدیر استان همپای دیگر تشکل‌های دینی و فرهنگی به عنوان محور فعالیت‌های دهه ولایت، مجری مجموعه‌ای از برنامه ها است.
کارشناس فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان عنوان کرد: برنامه‌های دهه ولایت از روز سه‌شنبه، 30 مرداد ماه، همزمان با ۹ ذی‌الحجه و روز عرفه در سراسر کشور آغاز می‌شود که همدان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
وی افزود: روز چهارشنبه، 31 مرداد ماه مصادف با۱۰ ذی‌الحجه و مصادف با عید سعید قربان با نام «توحید، بندگی، اطاعت» نامگذاری شده است که در این روز اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز عید قربان به مساله امامت، پخش شیرینی و گل در نماز عید قربان و پخش جزوات غدير شناسی در نماز قربان انجام خواهد شد.
کرمی اضافه کرد: بر اساس این نامگذاری، روز پنجشنبه 1 شهریور ماه همزمان با ۱۱ ذی‌الحجه به عنوان «ایثار و دفاع از حریم ولایت» نامگذاری شده است که در این روز عیادت از جانبازان، سرکشی از خانواده معظم شهدا، مراسم تجلیل از شهدا و خانواده معظم آنان، حضور مردمی در گلزارهای شهدا و تجلیل از سادات شهید برنامه ریزی شده است.
کارشناس فرهنگی بنیاد غدیر استان همدان ادامه داد: جمعه 2 شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دولت به عنوان «ولایت و مردم سالاری دینی» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری همایش‌های علمی، نشست‌های دانشجویی، ترویج نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، اختصاص بخشی از خطبه‌های نمازجمعه، پخش شیرینی و گل در نماز جمعه و پخش جزوات غدير شناسی انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: شنبه، 3 مرداد ماه، مصادف با 13 ذی‌الحجه، به نام تبیین ارزش وحدت همه مذاهب اسلامی در پرتو ولایت، تبیین ضرورت وحدت جهان اسلام، تبیین تعالیم و مشی امیرالمومنین در وحدت و برگزاری همایش در استان‌های دارای اهل سنت از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است.
کرمی ادامه داد: روز یکشنبه، 4 شهریور ماه همزمان با۱۴ ذی‌الحجه و روز کارمند به عنوان «قرآن و عترت » نامگذاری شده است که در این روز بر گزاری برگزاری مراسم قرآنی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی، تبیین شاخص‌های کارگزاران نظام اسلامی و تجلیل از کارمندان نمونه مطابق با شاخص‌های اسلامی برنامه ریزی شده است.
وی گفت: در روز دوشنبه 5 شهریور ماه همزمان با ولادت امام هادی(ع)، با عنوان «ولایت، هدایت، عزت اسلامی» برنامه‌های همچون بیان زندگی و آموزه های امام هادی (ع) در مجامع و رسانه‌ها، قرائت زیارت غدیریه امام هادی (ع) در مساجد و...، قرائت زیارت جامعه از صدا وسیما و قرائت زیارت جامعه در بین نماز ظهر و عصر در دانشگاه‌ها پیش بینی شده است.
کارشناس فرهنگی بنیاد غدیر استان اظهار کرد: سه شنبه، 6 شهریور ماه به نام «ولایت، بصيرت، دشمن ستیزی» نامگذاری شده است، برگزاری همایش‌های علمی، نشست‌های دانشجویی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این روز است.
کرمی افزود: چهارشنبه، 7 شهریور ماه، مصادف با 17 ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و اقتدار ملی» نامگذاری شده است که تیین فلسفه ولایت در مراسم مختلف و برگزاری میزگردها و سخنرانی های معرفتی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز است.
وی ادامه داد: روز پنجشنبه، 8 شهریور ماه، ۱۸ ذی‌الحجه، مصادف با عید سعید به نام «غدیر، امامت، ولایت» نامگذای شده است که برپایی نماز عید غدیر، إطعام عید غدیر، برگزاری مراسم میثاق با ولایت، قرائت زیارت غدیریه امام هادی (ع)، ترویج دید و بازدیدها و صله رحم، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان و دیدار و تجلیل از سادات از جمله برنامه‌های قابل ذکر برای این روز است.
این مقام مسئول گفت: جمعه، 9 شهریور ماه، 19 ذی‌الحجه با نام «ولایت، مهدویت و عدالت» مزین شده است که اختصاص بخشی از خطبه‌های نمازجمعه به دهه، پخش شیرینی و گل در نمازجمعه و پخش جزوات غدیر شناسی در نمازجمعه انجام خواهد گرفت.
کارشناس فرهنگی بنیاد غدیر استان عنوان کرد: شنبه، 10 شهریور ماه همزمان با ولادت امام موسی کاظم(ع) زندگی و آموزه‌های امام موسی کاظم (ع) در مجامع و رسانه‌ها بیان خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمام مساجد و حسینه‌های استان در روز عید غدیر خم مراسم جشن خواهند داشت گفت: همزمان با شب عید سعید غدیر خم، جشن باشکوهی با حضور آحاد مردم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کرمی گفت: قرائت دعای ندبه در روز عید غدیر با حضور هزار و 500 نفر از اهالی شهر همدان در باغ ایراینان و برگزاری عصر شعر غدیر و مسابقه پیامکی از خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های قابل ذکر برای این دهه پر خیر و برکت است.
کارشناس فرهنگی بنیاد غدیر استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه اجرای طرح اطعام غدیر است که در این راستا پیش بینی می‌شود بیش از 50 هزار روزه دار در این روز اطعام داده شوند.
وی عنوان کرد: پس از نماز مغرب و عشا روز پنج شنبه، 8 شهریور ماه مصادف با روز عید غدیر خم، هزار و 500 نفر از پویندگان قرآن مکتب امام زمان(عج) همدان با هدف دفاع از حریم ولایت از محل دفتر امام جمعه به سمت باغ موزه حرکت خواهند کرد.
انتهای پیام

 

captcha