ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشور
کد خبر: 3744953
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشور

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آیین ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های مناطق محروم کشور گفت: دستورات رهبر معظم انقلاب به ما تکلیف می‌کند که هر چه در توان است بدون هیچ مضایقه‌ای در اختیار مردم محروم قرار گیرد.

رد نشود/// ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشوربه گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد برکت، آئین ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های مناطق محروم کشور با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، شنبه 17 شهریورماه، برگزار شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آئین ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های مناطق محروم کشور با بیان اینکه تمام دنیا حسرت داشتن چنین رهبری را دارند، گفت: هر که از این انقلاب برخوردارتر، ناراضی‌تر و هر که کم‌برخوردارتر، راضی‌تر است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی در مناطق کمترتوسعه‌یافته، گفت: تاکنون 400 هزار شغل به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم طی پنج سال اخیر ایجاد شده است و قطعاً در پنج سال آینده این رقم افزایش می یابد.

مخبر با یادآوری این‌ که تفاهم‌نامه درمان نوزادان محتاج به کاشت حلزون هفته گذشته امضا شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب روی نرخ رشد جمعیت حساس هستند که یکی از موانع این مسئله مشکلات مربوط به تأمین جهیزیه و مسکن و... است، در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) روی این مسائل از جمله اشتغال با مدل‌های مختلف در حال کار هستیم و کل ستاد روی این موضوع متمرکز شده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه گفت: باید قبول کنیم در جنگ تمام‌عیار اقتصادی و رسانه‌ای قرار داریم که از جنگ هشت ساله سخت‌تر و البته سهل‌تر است. امروز کل ایران درگیر این جنگ است؛ در جنگ هشت ساله بخشی از کشور درگیر بود و 90 درصد مردم تحت تأثیر مستقیم جنگ نبودند اما امروز این‌گونه نیست و امروز همه ملت ایران هدف دشمن قرار گرفته‌اند.

مخبر با بیان این‌که کارهای موردی ستاد، دستور مؤکد رهبر معظم انقلاب است، گفت: تأمین جهیزیه برای زوج‌های محروم کشور یکی از این کارهاست که امروز 300 جهیزیه از مجموع دو هزار جهیزیه ارسال می‌شود، در ماه‌های آینده نیز اتفاقات بسیار خوبی در خدمات‌رسانی به مناطق محروم روی می‌دهد.

در ادامه این مراسم، مدنی، معاون مشارکت‌های اجتماعی بنیاد احسان برکت نیز گفت:‌ سالانه 650 تا 700 هزار ازدواج در کشور اتفاق می‌افتد که از این میزان 15 درصد ازدواج‌ها دچار مشکلات اقتصادی از جمله تأمین جهیزیه می‌شوند، در مناطقی از کشور جوانانی هستند که حدود چهار سال است در عقد مانده‌اند اما وسایل اولیه زندگی را ندارند.

وی با اشاره به سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این رابطه تصریح کرد:‌ در طرح تأمین جهیزیه با سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی مشارکت داشتیم، در حال حاضر نیز پیگیر سه مرکز در تهران هستیم تا 100 هزار بسته لوازم‌التحریر را برای اول مهرماه، آماده کنیم.

بنابر این گزارش؛ جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های محروم کشور شامل یک دستگاه یخچال، ماشین لباسشویی، فرش، جاروبرقی، اتو، ساعت، سرویس ظروف آشپزخانه، سرویس قابلمه، اجاق گاز، تلویزیون، پتو و... است.

انتهای پیام

captcha