حركت دسته‌های سوگواری بسیجیان به سمت شاهچراغ(ع)/ اجرای 30 پرده‌خوانی شهید در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3745322
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
دوستدار خبر داد:‌

حركت دسته‌های سوگواری بسیجیان به سمت شاهچراغ(ع)/ اجرای 30 پرده‌خوانی شهید در هفته دفاع مقدس

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به اجرای رزمایش «محمد رسول‌الله(ص) 2» گفت:‌ در بخش دوم این رزمایش دسته‌های عزاداری بسیجیان شركت‌كننده در این رزمایش به‌سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كرده و از آنجا به محل رزمایش اعزام خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر دوستدار، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز امروز، 18 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از مشاركت بسیجیان این ناحیه از سپاه در اجرای رزمایش اقتدار بسیجیان عاشورایی با عنوان «محمد رسول(ص) 2» خبر داد و گفت:‌ به‌منظور ارتقای توان رزمی همه ساله برنامه‌های مختلفی برای بسیجیان اجرا می‌شود.
وی با یادآوری اینكه این ناحیه بزرگترین ناحیه از میان نواحی استان فارس است، افزود:‌ بیشترین گردان‌های رزم استان فارس متعلق به سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز هستند.
دوستدار با بیان اینكه این رزمایش در سه مرحله اجرا می‌شود، گفت: مرحله نخست اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم حاشیه شهر است كه هم‌اكنون 3 گروه جهادی از این ناحیه در مناطق كوهمره سرخی و دره همیانه سپیدان در حال خدمت‌رسانی هستند.

اعزام 25 گروه جهادی به مناطق محروم
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با تصریح اینكه این مرحله از رزمایش تا پایان شهریورماه جاری ادامه دارد، از اعزام 25 گروه جهادی با استعداد 600 نفر به اردوهای جهادی یك روزه،‌ 3 روزه و 7 روزه خبر داد و گفت: صحنه‌های زیبایی از خدمت‌رسنب به مردم مناطق محروم در این روزها اتفاق می‌افتد.
وی با بیان اینكه به وسیله این خدمت رسانی روحیه امید به مردم تزریق می‌شود، گفت: مرحله دوم رزمایش در تاریخ 22 و 23 شهریورماه جاری جهت نمایش اقتدار بسیج با حضور 5 گردان بیت‌المقدس این ناحیه اجرا می‌شود.
دوستدار اظهار كرد: در این مرحله حركت دسته‌های عزاداری و سوگواری حسینی بسیجیان با توجه به تقارن ایام ماه محرم‌الحرام به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در بعدازظهر روز پنج‌شنبه، 22 شهریورماه انجام می‌شود و بعد از آن به منطقه رزمایش اعزام خواهند شد.
وی مكان برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان این ناحیه از سپاه را منطقه باجگاه اعلام كرد و گفت: مرحله سوم رزمایش شامل تجمع 30 هزار نفری بسیجیان فارس است كه در ایام هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد و 6 هزار نفر از بسیجیان این ناحیه در این تجمع حضور خواهند داشت.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس این ناحیه از سپاه نیز پرداخت و گفت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما توانستیم» اجرا می‌شود كه در آن برنامه‌های متنوعی تدارك دیده شده است.

اجرای 313 برنامه هفته دفاع مقدس در منطقه مركزی شیراز
دوستدار از اجرای 313 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس توسط این ناحیه از سپاه خبر داد و گفت: با توجه به تقارن ایام محرم‌ با این هفت، مراسم‌های سوگواری هر شب در مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه شیراز برگزار خواهد شد.
برپایی نمایشگاه‌های نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در مجاورت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و نمایشگاه‌های عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، ایجاد كارگاه‌های اشتغالزایی، اجرای صبحگاه مشترك در مدارس و نواختن زنگ مقاومت در آن‌ها، برپایی شب‌های خاطره هر شب در پایگاه‌های مقاومت بسیج، دیدار با خانواده‌های ایثارگران، اكران فیلم‌های «تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» در محل‌های عمومی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مسابقات فرهنگی، ورزشی و غیره از جمله برنامه‌هایی بودكه وی از آن‌ها نام برد.

برپایی 37 یادواره شهدا
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز گفت: همچنین ادای احترام به فرزندان شهدا در روز اول مهر، برپایی 37 یادواره شهدا در پایگاه‌های مقاومت بسیج، دیدار با جانبازان، اجرای 30 پرده‌خوانی شهید، كوهپیمایی، كمك به دانش‌آموزان محرم، برپایی 25 نشست بصیرتی، روایتگری در مدارس، غبارروبی مزار مطهر شهدا و غیره از دیگر برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس است.
انتهای پیام

captcha