مردمی و ساده بودن مراسم اربعین حفظ شود
کد خبر: 3749440
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

مردمی و ساده بودن مراسم اربعین حفظ شود

گروه اجتماعی – استاندار اصفهان گفت: راهپیمایی عظیم اربعین همواره مردمی بوده و باید مردمی و ساده بودن آن حفظ شود و در این راستا بهره‌مندی از تشکل‌های مردمی ضروری است.

مردمی و ساده بودن مراسم اربعین حفظ شود

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: ۳۰ سال پیش که رزمندگان به عشق کربلا به نبرد می‌پرداختند کسی تصور این را نمی‌کرد روزی سفر به کربلا با این عظمت و شکوه و درقالب راهپیمایی عظیم به عنوان یک تظاهرات بسیار بزرگ اسلامی و شیعی صورت گیرد و این یک فتح و دستیابی به یک هدف بزرگ می‌باشدکه خدا به ما عرضه داشته است.

وی، نفس اقدام امام حسین (ع) را آزادی خواهی، اصلاح امور، استقرار بیشتر ارزش‌های دینی، امر به معروف و نهی از منکر و ترجیح شهادت با عزت به زندگی با ذلت برشمرد و افزود: همه اینها مفاهیمی است که در عین حال که ریشه الهی، اعتقادی و باور دینی دارد در اصلاح امور مردم در طول تاریخ منعکس شده است و تجلی آن پس از استقرار جمهوری اسلامی با استقرار یک تفکر شیعی برای تشکیل یک دولت و حکومت اسلامی ظهور یافت.
مهرعلیزاده با اشاره به فعال شدن ستاد اربعین در ۲۴ شهرستان استان گفت: جلسات کارگروه‌ها باید به صورت دقیق و با بررسی مسائل ریز و اساسی دنبال شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ۷ اصل ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولت و ملت عراق، مردم محوری، تسهیل‌گری، مدیریت انتظارات و هماهنگی باید محور فعالیت‌ها باشد؛ افزود: ایجاد فضای معنوی و فراهم نمودن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای زائران الزامی است و نباید از عشق و خلوص آنان در طول سفر کاسته شود.
وی خواستار اطلاع رسانی به هنگام در خصوص خطرات سفر بیماران و افراد پرخطر، فعال شدن کارگروه‌های تخصصی، اطلاع رسانی از قوانین خروج از کشور شد و اضافه کرد: ثبت نام زائرین باید از طریق سامانه سماح و سازمان حج و زیارت صورت گیرد و با متخلفین برخورد شود.
وی بر رصد سامانه و جلوگیری از ایجاد اختلال، آماده شدن دفتر کنسولگری عراق در اصفهان، بیمه حوادث زائران و تامین محتوای این مراسم تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی دقیق از قوانین و مقرارت کشور عراق باید صورت گیرد تا بروز رفتار نیک و اسلامی در زائران ایرانی بیشتر نمایان شود.
مهرعلیزاده بر حمایت اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خیرین در برگزاری باشکوه این راهپیمایی تاکید کرد و افزود: این مراسم همواره مردمی بوده و باید مردمی و ساده بودن آن حفظ شود.
استاندار اصفهان به اقدامات تروریستی اهواز و حمله به سفارت ایران در بصره اشاره کرد و افزود: دشمنان حتی در محکوم کردن حادثه ای به این روشنی نیز خصمانه و ضد بشری عمل کردند و حادثه اهواز نشان داد که دشمن آنقدر زبون و پست شده که بدنبال کشتن مردم بی گناه است.
انتهای پیام

captcha