حال و هوای عتبات سوریه در آستانه اربعین/ امنیت بالا؛ توزیع غذای گرم بین زائران
کد خبر: 3758568
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
اکبری خبر داد:

حال و هوای عتبات سوریه در آستانه اربعین/ امنیت بالا؛ توزیع غذای گرم بین زائران

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات سوریه اظهار کرد: در ایام محرم حرم‌های شریف سوریه بسیار شلوغ بود و پیش‌بینی می‌شود برای اربعین حسینی نیز زائران کشورهای مختلف با حضوری بسیار پرشور در حرم‌های حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به زیارت و عزاداری بپردازند، به همین منظور هیئت‌های ایرانی در تدارک هستند تا ظرفیت غذای روزانه خود را بالا ببرند.

حال و هوای عتبات سوریه در آستانه اربعین/ امنیت بالا؛ توزیع غذای گرم بین زائرانعلیرضا اکبری، رئیس ستاد بازسازی عتبات سوریه در گفت‌وگو با ایکنا درباره وضعیت اعتاب مقدسه سوریه در آستانه اربعین حسینی گفت: بازسازی اعتاب سوریه به طور کامل به پایان رسیده است، مرحله بعدی کار ما، طرح توسعه حرم‌های حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) است که مذاکرات مربوط به آن با مسئولان اعتاب سوریه با موفقیت انجام شده است.

اکبری افزود: ساختمان مهمانسرا و مضیف حرم، ان‌شاءالله تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده تمام می‌شود، زمانی هم که نتایج طراحی‌ها نهایی شود می‌توانیم مسقف کردن حیاط‌های دور حرم حضرت زینب(س) را آغاز کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات سوریه اظهار کرد: از اول محرم، مدیریت آشپزخانه حرم حضرت زینب(س) را توسط هیئت‌های ایرانی از استان‌های مختلف فعال کردیم که طی آن هر روز حدود دو تا سه هزار غذای گرم به زوار و مجاوران و مردم محروم منطقه زینبیه(س) عرضه می‌شود؛ هزینه تهیه این غذا به شکل مردمی و توسط هیئت‌ها تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام محرم حرم‌های شریف سوریه بسیار شلوغ بود و پیش‌بینی می‌شود برای اربعین حسینی نیز زائران کشورهای مختلف با حضوری بسیار پرشور در عتبات سوریه به زیارت و عزاداری بپردازند، به همین منظور هیئت‌های ایرانی در تدارک هستند تا ظرفیت غذای روزانه خود را بالا ببرند.

اکبری تأکید کرد: بحمدالله امنیت خوبی بر فضای عتبات سوریه حاکم است و علاوه بر زائران ایرانی که به شکل محدود حضور دارند، بیشترین زائران از کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند.

انتهای پیام

captcha