مجلس یادبود مسلمانان آمریکا برای خاشقچی
کد خبر: 3760722
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
در واشنگتن برگزار شد؛

مجلس یادبود مسلمانان آمریکا برای خاشقچی

گروه بین‌الملل ـ مراسم یادبود جمال خاشقچی، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سعودی به همت شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در واشنگتن برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره نت؛ شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی روز گذشته (یازدهم آبان‌ماه) همزمان با روز جهانی پایان دادن به مصونیت جرایم علیه روزنامه‌نگاران مراسم یادبودی را برای جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی برگزار کرد.

در این مراسم، جمعی از فعالان حقوق بشر، اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها، سیاستمداران، دانشگاهیان، علمای دینی و نمایندگانی از ادیان مسیحی و یهودی حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم خواستار روشن شدن ابعاد جنایت کشته‌شدن جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول و مجازات عاملان آن شدند.

در این مراسم، نمایندگانی از سازمان‌های حقوقی بین‎المللی از جمله خبرنگاران بدون مرز، دیده‌بان حقوق بشر، کمیته حمایت از خبرنگاران و سازمان عفو بین‌الملل حضور داشتند.

گفتنی است، جمال خاشقچی، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سعودی روز سه شنبه (۱۰ مهرماه) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول برای انجام امور شخصی ناپدید شد و سرانجام عربستان سعودی بامداد شنبه 28 مهرماه اعلام کرد که تحقیقات اولیه، مرگ جمال خاشقجی را در پی مشاجره لفظی در کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می‌کند.

انتهای پیام

captcha