تشریح ویژه‌ برنامه‌های روز اصفهان/ اصفهان شهر جهانی است
کد خبر: 3765450
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

تشریح ویژه‌ برنامه‌های روز اصفهان/ اصفهان شهر جهانی است

گروه فرهنگی - نشست خبری برنامه‌های روز اصفهان با حضور مدیران ارشد شهرداری، حوزه هنری، صدا و سیمای مرکز اصفهان صبح امروز (دوشنبه 28 آبان97) برگزار شد.

تشریح ویژه‌ برنامه‌های روز اصفهان/ اصفهان شهر جهانی است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این نشست به تشریح برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت روز اصفهان پرداخت و گفت: این برنامه‌ها به صورت نمایشگاهی و کارگاهی در زمینه رشته‌های مختلف هنری از جمله گرافیک ، نگارگری، نقاشی، شعرو... برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه روز اصفهان در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان شامل رونمایی از پوستر جشنواره مردمی آواز«خواجوخوانی» در روز پنج شنبه۱آذر، امضای سند همکاری برای آغاز دوسالانه نگارگری اصفهان در روز شنبه ۳ آذر، اجرای کنسرت سنتی مجذوب جمعه ۲ آذر، برگزاری نمایشگاه پوسترهای تلالو مطلا تا ۶ آذر در گالری شماره 2 سعدی خواهد بود.
وی ادامه داد: در گالری خانه هنرمندان نیز ما نمایشگاه نقاشی توانخواهان اصفهان (آسوده مأوی) تا جمعه 2 آذر را خواهیم داشت و نشست شعرای پیش کسوت اصفهان نیزدر روز پنج شنبه ۱ آذر در سالن اجتماعات خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: توجه به اصفهان از بعد هویتی است، چراکه همه هویت اسلامی و ایرانی را در اصفهان شاهد هستیم و اگر حق اصفهان را ادا کنیم و به آن بپردازیم یعنی همه حقوق هویتی فرهنگ ایران- اسلامی را ادا کرده‌ایم.
وی از اصحاب رسانه خواست تا در هفته اصفهان مردم را دعوت کرده تا به نصف جهان بیایند و بسیاری از ندیده‌های شهر را ببینند.
رییس حوزه هنری اصفهان افزود: در این مجموعه که به مناسبت بزرگداشت روز اصفهان برنامه‌ریزی شده به همه جنبه‌هایی که اصفهان دارد، پرداخته شده البته امیدواریم این حرکت آغازی باشد تا سال‌های آینده گسترده‌تر به این برنامه‌ها پرداخته شود.
وی گفت: پرداختن به هنر، ادب و ارزش، ایثار، شهدا، آیین‌های مذهبی، معماری، کتاب، موسیقی، نشاط، مشاهیر، لهجه، بازار، شعر، بازی‌های قدیمی، کشورهای خواهرخوانده، مطبوعات اصفهان و... از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه هر چند اندک پرداخته شده که تشکیل دهنده فرهنگ و هویت است و امیدواریم سال‌های آینده حجم گسترده‌تر و دقیق‌تری از این برنامه‌ها انجام شود.
احمدی‌فر با بیان اینکه همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری در این هفته و حضور سازمان‌های مردم نهاد بسیار پررنگ‌تر است که این مهم می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوبی باشد، تصریح کرد: این بار بدون هرگونه سوءگیری و نگاه سیاسی به اصفهان نگاه شده که نشان می‌دهد همه در تلاش هستند تا اصفهان را همان گونه که هست نشان دهند نه چیزی که بر اساس سلایق باشد.

اصفهان یک شهر جهانی است
محمد عیدى، معاون فرهنگى شهردار و رئیس سازمان فرهنگى، اجتماعى و ورزشى شهردارى اصفهان نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه‌هاى روز اصفهان گفت: اصفهان یک شهر جهانی است که باید یک روز به نامش ثبت شود وما نیاز داریم یک شهر فرهنگى ایجاد کنیم. شهر فرهنگى سه مولفه دارد. یکى از این مولفه‌ها زیست پذیرى است. یعنی باید برای شهروندان، هنرمندان و فعالان حوزه‌های مختلف، زیست پذیر باشد. دومین مولفه انسان محور بودن است و سومین مسئله براى ایجاد شهر فرهنگى معناگرایی و رابطه انسان و کالبد شهر است.
وی خاطرنشان کرد: باعث خرسندى است که در این واقعه فرهنگى، دستگاه‌هایی مانند صدا و سیما و حوزه هنرى و شهرداری در کنار یکدیگر قرار دارند. براى بازنمایى روز اصفهان لازم است همکارى تمامى این سازمان‌ها با هم اتفاق بیفتد. ٧٤ برنامه در بزرگداشت روز اصفهان از روز اول آذر تا روز سوم آذر در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha