علوم قرآنی؛ ۹۰ درصد فعالیت فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار
کد خبر: 3766381
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

علوم قرآنی؛ ۹۰ درصد فعالیت فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار

گروه شهرستان‌ها- مسئول فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار گفت: 90 درصد فعالیت این فرهنگسرا در حوزه قرآن و علوم قرآنی است.

90 درصد فعالیت فرهنگسرای امام رضا(ع) در سبزوار؛ قرآن و علوم قرآنی

ابراهیم طاهریان، مسئول فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: 80 درصد این برنامه‌ها از جمله برگزاری همایش مهدویت، انس با قرآن و یادوراه شهدا رایگان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: تالار همایش‌های این فرهنگسرا با ظرفیت 420 نفر ساخته شده و 90 درصد حوزه فعالیت ما قرآن و معارف قرآنی است.
وی با بیان اینکه در هفته کتاب بیش از 1000 نفر عضو جدید به اعضای کتابخانه این فرهنگسرا در بخش آقایان و بانوان اضافه شد، افزود: کتابخانه در دو طبقه مجزا برای آقایان و بانوان با ظرفیت 230 نفر برای حضور همزمان در قرائت خانه جهت مطالعه ساخته شده است و در حال حاضر این کتابخانه نزدیک به 7000 نفر عضو دارد.
طاهریان تصریح کرد: این کتابخانه دارای حدود 30 هزار جلد کتاب در رشته‌های مختلف علوم اسلامی، پزشکی، انواع رشته‌های مهندسی و... است و دارای 3000 نرم افزار آموزشی و کتب دیجیتال با منابع معتبر جهت استفاده اعضا است.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ قرآن، تجوید و ترتیل و برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن به صورت رایگان در این فرهنگسرا، گفت: برای تشکیل کلاس‌های مهدالرضا(ع) جهت آموزش قرآن به کودکان در این مرکز به دلیل قرار گرفتن کلاس‌ها در طبقه بالا و نداشتن امنیت رفت و آمد کامل برای کودکان زیر هفت سال این کلاس‌های قرآنی قرار است در آینده با تغییر فضای طبقه همکف در فرهنگسرا برگزار گردد.
مسئول فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار با اشاره به کمبود نیرو برای ارئه خدمات در خور شایسته به مردم سبزوار بیان کرد: یکی از مشکلات استفاده از این مجموعه فرهنگی برای مردم سبزوار نبود پل عابر پیاده برای عبور از بزرگراه جاده شهرک توحید جهت ورود به فرهنگسرا و کمک به رفت و آمد متقاضیان استفاده از کلاس‌ها و کتاب‌خانه است.
وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مسئولین شهرداری و شورای شهر سبزوار اضافه کرد: شهردار سبزوار قول پیگیری برای برقراری خط ویژه اتوبوس جهت رفت و آمد مردم سبزوار به فرهنگسرا را دادند که تقاضا کردیم به جای این کار اتوبوس‌های مسیر داخل شهر سبزوار به بیمارستان واسعی تنها یک ایستگاه دیگر در حدود 200 متر بیشتر مسیر را طی کنند و در کنار فرهنگسرا متقاضیان استفاده از این مجموعه فرهنگی را پیاده کنند که امیدواریم با موافقت مسئولان سبزوار به سرانجام برسد.

انتهای پیام

captcha