بازداشت رهبران گروه اسلامگرای «تحریک لبیک» پاکستان
کد خبر: 3768715
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
در ازتباط با لغو اعدام «آسیه بی‌بی» صورت گرفت؛

بازداشت رهبران گروه اسلامگرای «تحریک لبیک» پاکستان

گروه بین‌الملل ــ دولت پاکستان رهبران گروه اسلامگرای «تحریک لبیک» را به دلیل تظاهرات در اعتراض به لغو حکم اعدام «آسیه‌ بی‌بی»، بازداشت و به فتنه‌انگیزی متهم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رادیو آزادی افغانستان؛ دولت پاکستان اعلام کرد که رهبران بازداشت شده یک گروه تندرو اسلامگرا را به دلیل دست داشتن در فتنه‌انگیزی متهم می‌کند.

فؤاد چودری، وزیر اطلاعات پاکستان در این باره گفت: خادم حسین رضوی، رهبر «تحریک لبیک» و دو رهبر دیگر این گروه به اتهام فتنه‌انگیزی بازداشت شده‌اند. این احتمال وجود دارد که آنان به حبس ابد محکوم شوند.

رضوی و بیش از سه هزار نفر از هواداران وی، به دلیل تظاهرات در اعتراض به حکم صادر شده برای «آسیه بی‌بی» (بانوی مسیحی متهم به کفرگویی) بازداشت شدند.

گروه «تحریک لبیک» پس از حکم محکمه عالی پاکستان در 31 اکتبر مبنی بر لغو اعدام آسیه بی‌بی، اقدام به تظاهرات کرد. در همین راستا رضوی و رهبران دیگر این گروه به تحریک خشونت و بیان سخنان فتنه‌انگیز علیه نظام قضایی پاکستان متهم شدند.

یادآور می‌شود، زنان مسلمان روستایی که آسیه بی‌بی در آن زندگی می‌کرد، وی را متهم کردند که حین یک نزاع، الفاظ توهین‌آمیزی را نسبت به پیامبر(ص) به زبان آورده است.

قاضی‌های محکمه اسلام‌آباد در 31 اکتبر،‌ دستور آزادی این بانوی مسیحی را صادر کردند. محکمه عالی اسلام‌آباد اعلام کرد که اتهامات علیه این زن از نظر حقوقی ضعیف بوده است و دلیلی برای مجازات وی وجود ندارد.

انتهای پیام

captcha