مسلمانان انگلیس در پیدا کردن مسکن با تبعیض روبرو هستند
کد خبر: 3769624
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
بر اساس یک تحقیق تازه؛

مسلمانان انگلیس در پیدا کردن مسکن با تبعیض روبرو هستند

گروه بین‌الملل - بر اساس تحقیق تازه‌ای در انگلیس، مسلمانان این کشور در پیدا کردن مسکن، با برخورد تبعیض‌آمیز مواجه می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین؛ در تحقیقی در بازار اجاره مسکن  انگلیس که به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده‌تر با موضوع تعصب و نفرت‌پراکنی در بریتانیا انجام شده مشخص شد مسلمانان در پیدا کردن مسکن با تبعیض روبرو هستند.

براساس این گزارش، به ازای هر ده پاسخ مثبتی که به فردی با نام فرضی «دیوید» داده می شود، فردی با نام اسلامی «محمد» 8 مورد پاسخ مثبت دریافت می‌کند.

احتمال اینکه فردی با نام محمد در تماس برای اجاره مسکن پاسخی دریافت نکند 44 درصد موارد است؛ این میزان برای دیوید 36 درصد موارد است.

با آنکه در این تحقیق، تنها آمار مربوط به 5 منطقه از انگلستان ارائه شده است، خیریه‌ها، گروه‌های فشار و اتحادیه مالکان مسکن (RLA)، می گویند که یافته‌های این تحقیق نشان‌دهنده تبعیض مداوم (به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه) در بازار مسکن است.

گروه‌های اقلیت نژادی از دیرباز در بازار مسکن با تبعیض روبرو بوده‌اند؛ در دهه 1950 در برخی آگهی‌های مسکن عباراتی مثل « به جز سیاهپوستان یا به جز ایرلندی‌ها» دیده می‌شد.

کوین گالیور مدیر خیریه شهر انسانی (Human City Institute) که در زمینه تبعیض، بی‌عدالتی و نابرابری اجتماعی تحقیق می‌کند می‌گوید: این یک تحقیق به موقع است. جوامع اقلیت بیشتر به مسکن اجاره‌ای وابسته هستند. داشتن دسترسی برابر در این مورد بسیار مهم است.
انتهای پیام
captcha