گروه سیاسی ــ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز اجلاس سالانه نماز را نشانه حقگزاری در برابر فریضه نماز دانستند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلا میبخشد. 
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این اجلاس که صبح امروز (چهارشنبه) در استان سمنان برگزار شد و حجتالاسلام والمسلمین شاهچراغی نماینده ولیفقیه در سمنان، آن را قرائت کرد به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
اجلاس سالانه نماز از سویی نشانه حقگزاری در برابر فریضهای است که میتواند بر همه اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه الهی را ندانسته و در آن سهلانگاری میکنند.
نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلا میبخشد.
بخش مهمی از گرفتاریها و آلودگیهای ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشداردهنده است. از این رو ترویج نماز با همه شیوههای اثرگذار در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دستاندرکاران این اجلاس به ویژه عالم مجاهد جناب حجتالاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهرهمند شدهاید.
آموزش و پرورش میتواند در این عرصه از اثرگذارترینها باشد.
مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
سیدعلی خامنهای
۱۳ آذر ۱۳۹۷