طمع اسرائیل به کرانه باختری مانع تشکیل دولت فلسطین است
کد خبر: 3771891
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
عضو جنبش «انصارالله» فلسطین در گفت‌وگو با ایکنا:

طمع اسرائیل به کرانه باختری مانع تشکیل دولت فلسطین است

گروه بین‌الملل ـ عضو جنبش «انصارالله» فلسطین گفت: طمع‌ورزی اسرائیل در اعمال حاکمیت بر کرانه باختری و جانبداری جامعه بین‌المللی از اقدامات رژیم صهیونیستی، از موانع جدی تشکیل دولت مستقل فلسطین است.

طمع اسرائیل به کرانه باختری مانع تشکیل دولت فلسطین است
شیخ غسان حمید، عضو شورای جنبش «انصارالله» فلسطین، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این مطلب گفت: اسرائیل سرسختی و مقاومت زیادی در برابر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس نشان می‌دهد و فقط در صورتی به این امر راضی خواهد شد که باریکه غزه به یک منطقه مستقل و جدای از فلسطین تبدیل شود و کرانه باختری نیز تحت حاکمیت این رژیم قرار گیرد.

وی افزود: حمایت کشورهای عربی درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف فقط در حد حرف و شعار است، چرا که این جوامع اقدامی جدی و عملی در این زمینه انجام نمی‌دهند.
 
مخالفت اتحادیه اروپا

شیخ غسان حمید با اشاره به مخالفت اتحادیه اروپا با ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری گفت: توسعه‌طلبی مقامات اسرائیل و طمع‌ورزی این رژیم در اعمال حاکمیت بر کرانه باختری و جانبداری جامعه بین‌المللی از اسرائیل از موانع جدی تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.

200 قطعنامه

وی با اشاره به بی‌توجهی اسرائیل به بیش از 200 قطعنامه سازمان ملل که از زمان صدور نخستین قطعنامه این سازمان برای حل مسئله فلسطین در سال 1967 تاکنون صادر شده، گفت: اسرائیل به دلیل حمایت‌های غرب به هیچ یک از این قطعنامه‌ها پایبند نبوده و جنایات و تجاوزهای خود را متوقف نکرده است.

وی تأکید کرد: سازمان ملل و شورای امنیت اراده‌ای جدی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین و حق این ملت در تعیین سرنوشت خود ندارند. این در حالی است که در بسیاری از تنش‌هایی که در اراضی فلسطین رخ می‌دهد جامعه بین‌المللی خود را در کنار اسرائیل قرار می‌دهد.
طمع اسرائیل به کرانه باختری مانع تشکیل دولت فلسطین است
جانبداری جامعه بین‌الملل

شیخ غسان حمید گفت: جامعه بین‌الملل از اسرائیل جانبداری می‌کند. به خاطر اینکه نهادهای بین‌المللی تا حدود زیادی تابع اوامر و دستورهای آمریکا هستند؛ البته با وجود حمایت‌های همه‌جانبه دولت ترامپ از اسرائیل، برخی کشورهای اروپایی با وی همراهی نکرده و به دنبال به رسمیت شناختن دولت فلسطین هستند.

میانجیگری مسکو

این عضو جنبش «انصارالله» فلسطین به آمادگی وزارت خارجه روسیه برای میانجیگری میان فلسطینی‌ها و طرف اسرائیلی اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در راستای از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل انجام می‌شود، در هر سطحی که باشد کارساز نخواهد بود، زیرا مذاکرات سال‌های گذشته نتیجه‌ای نداشته و تجربه نشان داده که تنها راه پیروزی ملت فلسطین مقاومت است و ملت فلسطین تا اخراج صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی بر ادامه مسیر مقاومت مصمم هستند و طرح‌هایی که به دنبال خاتمه مسئله فلسطین هستند موفق نخواهند شد.

تحریم کالاهای اسرائیلی

غسان حمید در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: برخی مؤسسه‌ها و سازمان‌های حامی فلسطین در تلاش هستند با تحریم کالاهای تولیدی اسرائیل این رژیم را تحت فشار قرار دهند، اما ایستادگی در مقابله با سلطه‌جویی آمریکا و اسرائیل باید همه‌جانبه و با حمایت حاکمیت کشورهای اسلامی باشد و این حقیقت باید در جهان اسلام نهادینه شود که تنها دشمن امت اسلام اسرائیل است.
طمع اسرائیل به کرانه باختری مانع تشکیل دولت فلسطین است
همبستگی شيخ غسان با آوارگان فلسطینی

نقشه راه

غسان حمید در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا کشورهای اسلامی نقشه راهی برای تأمین نیازهای ضروری نوار غزه تحت قیمومیت سازمان ملل ندارند، گفت: غزه امروز یکی از محورهای مقاومت و بخشی از محور ایرانی ـ سوری ـ لبنانی و فلسطینی است. بنابراین برخی‌ها به دنبال سقوط این محور هستند. به همین خاطر برخی کشورهای عربی که وابستگی به غرب دارند، برنامه‌ای برای حمایت از این منطقه و گروه‌های مقاومت آن ندارند و اقدام جامع و مشترکی نیز از سوی کشورهای اسلامی برای رفع محاصره غزه وجود ندارد، بلکه برعکس، برخی سران عربی علیه غزه توطئه کرده به طوری که می‌توانیم بگوییم که این منطقه را بیش از آنکه یهودی‌ها محاصره کرده باشند، عرب‌ها محاصره کرده‌اند.

عادی‌سازی روابط

غسان حمید در بخش دیگری از این گفت‌‌‌وگو به تلاش برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: این مسئله موضوع جدیدی نیست، زیرا برخی کشورهای اسلامی از سال‌ها پیش و حتی از دهه هفتاد میلادی روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند، اما واقعیت این است که اقداماتشان هیچ گونه دستاوردی برای آن‌ها نداشته و نخواهد داشت، زیرا مسلمانان مخالف هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و آن را به شدت محکوم می‌کنند و کسانی که از طرف عرب‌ها خواهان عادی‌سازی روابط هستند نماینده ملت نیستند، بلکه ابزار و دست‌نشانده آمریکا هستند، زیرا کسی که می‌خواهد آمریکا را راضی نگه دارد باید طبق دستورات و اوامر آمریکا عمل کند. بنابراین با مطرح کردن این موضوع برخی فقط به دنبال فراموشی مسئله فلسطین و پناهجویان فلسطینی در کشورهای دیگرند.

عضو جنبش انصارالله فلسطین در پایان با تأکید بر اینکه فلسطین همچنان مسئله اصلی جهان اسلام است و برخی اقدامات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تأثیری در این زمینه ندارد، گفت: برخی کشورها و جریان‌ها در تلاش برای کمرنگ کردن مسئله فلسطین هستند که لازم است کشورهای اسلامی اهتمام بیشتری به مسئله فلسطین کنند و آن را در دستور کار قرار دهند.
 
جنبش «انصارالله» فلسطین در سال 1990 میلادی به صورت گردانی از جنبش «فتح»(جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین) تأسیس شد، اما به دلیل نزدیکی به «حزب‌الله» لبنان و حمایت از آن از جنبش فتح جدا شد. دبیرکل این جنبش «جمال سلیمان» است.
 
گفت‌وگو از سجاد معینی

انتهای پیام
captcha