برگزاری ‌سی‌وهفتمین مسابقات «قرآن و عترت» در همدان
کد خبر: 3772960
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

برگزاری ‌سی‌وهفتمین مسابقات «قرآن و عترت» در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان از آغاز سی و هفتمین مسابقات قرآن عترت این اداره با حضور بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در استان خبر داد.

برگزاری ‌سی‌و هفتمین مسابقات «قرآن، عترت آموزش و پرورش» در همدان

عباس تجری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همه ساله هفته پایانی آذرماه از 24 تا 30 آذر به‌عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام‌گذاری شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان ادامه داد: هفته قرآن و عترت صبح روز یکشنبه، 24 آذرماه با آغاز سی و هفتمین مسابقات قرآن و معارف اسلامی با حضور 100 هزار دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی آغاز شد.
وی اظهار کرد: سي و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در 11 رشته قرائت، حفظ عمومی، ملی، کلی و ویژه، اذان، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفیه سجادیه، احکام و انشاء نماز برگزار می‌شود.
تجری افزود: تقدیر از رتبه‌های برتر طرح مصباح‌الهدی(امام‌شناسی) با محوریت امام حسن(ع) و حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس استان است، قابل ذکر است امسال 500 نفر در این طرح شرکت داشتند که از 90 منتخب فرهنگی و دانش‌آموزی تقدیرشد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه طرح مصباح‌الهدی دو سالی است در مدارس استان اجرا می‌شود، ابراز کرد: این طرح امسال با محوریت امام حسین(ع) اجرایی خواهد شد.
وی بیان کرد: برگزاری 500 محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت در سراسر مدارس استان و برگزاری نماز جماعت در مدارس توسط ائمه جمعه در روز سه‌شنبه، 26 آذرماه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
تجری از برگزاری آزمون نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم با محوریت حفظ سوره‌های ناس تا زلزال در قالب طرح قرآنی 1452 با حضور بیش از20 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان خبر داد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بیان کرد: همزمان با آخرین روز از هفته قرآن و عترت، 200 آموزشگاه استان در نماز جمعه حضور خواهند داشت که در این بین 20 آموزشگاه در شهر همدان در حسینیه امام(ره) میعادگاه نماز جمعه حضور بهم خواهند رساند.
تجری گفت: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خواهد بود.
انتهای پیام

captcha