پنتاگون: حمایت از نیروهای آمریکایی تا زمان خروج از سوریه
کد خبر: 3774295
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

پنتاگون: حمایت از نیروهای آمریکایی تا زمان خروج از سوریه

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: تا زمان حضور نیروهای ایالات متحده در سوریه، حمایت هوایی از آنها ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان این مطلب گفت: ما درباره عملیات‌های آینده گمانه‌زنی نمی‌کنیم.

تأکید رابرتسون به حمایت هوایی از نیروهای آمریکایی، بدون اشاره به نام گروه تروریستی «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» از نکات قابل توجه در این اظهارات است.

پیش از این، مقامات بلندپایه آمریکایی در گفت‌وگو با «رویترز» اعلام کرده بودند که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به معنای توقف حملات هوایی به داعش خواهد بود.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

رسانه‌های آمریکا مدعی شده بودند که دولت این کشور قصد دارد در حدود 2 هزار نفر از پرسنل نظامی خود را از سوریه خارج کند. در پی انتشار این اخبار، دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) نیز در یک پیام توئیتری نوشت: داعش را که تنها علت حضورمان در سوریه بود، شکست داده‌ایم.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز در این زمینه گفت: در حالی که وارد مرحله جدیدی در مبارزه با داعش می‌شویم، سربازان آمریکا را از سوریه فرا می‌خوانیم.

از سوی دیگر، راب مانینگ (سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اشاره به آغاز روند خروج سربازان این کشور از سوریه، از ادامه همکاری واشنگتن با « شرکای محلی» خود در سوریه خبر داد.

یادآور می‌شود، مداخله نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه از سپتامبر 2014 میلادی و به دستور باراک اوباما آغاز شد. این اقدام نظامی بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل مبنی بر لزوم حفظ حقوق فردی یا جمعی در برابر حملات مسلحانه صورت گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha