نگرانی لندن از خطر تروریست‌های افغانستان برای انگلستان
کد خبر: 3776782
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

نگرانی لندن از خطر تروریست‌های افغانستان برای انگلستان

گروه بین‌الملل ــ وزیر امور خارجه بریتانیا به دنبال خبر اعلام شده درباره خروج نیمی از سربازان آمریکایی از افغانستان، نگرانی خود را از خطر تروریست‌های فعال در این کشور برای انگلستان مطرح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ جرمی هانت (وزیر خارجه انگلستان) اظهار کرد که با خروج نیمی از نیروهای آمریکایی از افغانستان، تمام تمرکز مقام‌های بریتانیایی روی این موضوع خواهد بود که خطری از سوی افغانستان متوجه این کشور نشود.

وی در این باره که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: از تمام امکانات خود استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که آسیبی متوجه بریتانیا نخواهد شد. این مسئله به امنیت بریتانیا و افغانستان بستگی دارد. پس از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا بیشترین تعداد سربازان مستقر در افغانستان را دارد.

گفتنی است، بیشترین نیروهای بریتانیایی در استان ناامن هلمند مستقر هستند. در حال حاضر، 1100 سرباز بریتانیایی در چارچوب مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان به ایفای نقش می‌پردازند. 453 سرباز انگلستانی نیز در جریان جنگ 17 ساله در افغانستان کشته شده‌اند.

چندی پیش رسانه‌ها به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به صورت شفاهی دستور خروج حدود 7000 سرباز این کشور از افغانستان را داده، اما وزارت دفاع آمریکا در این باره و به طور رسمی مطلبی را اعلام نکرده است.

پیش از این، اسکات میلر (فرمانده مأموریت حمایت قاطع در افغانستان) گفته بود که هنوز درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به وی دستوری داده نشده است. در حال حاضر 14000 سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

آلمان نیز با داشتن 1300 سرباز در افغانستان و در قالب مأموریت به رهبری ناتو در افغانستان، از اعلام این خبر از سوی ترامپ نگران است.

انتهای پیام

captcha