توئیت ترامپ درباره هزینه میلیاردی آمریکا در افغانستان
کد خبر: 3786565
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

توئیت ترامپ درباره هزینه میلیاردی آمریکا در افغانستان

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با اعلام اینکه این کشور سالیانه 50 میلیارد دلار در افغانستان هزینه می‌کند،‌ افزود: زمان آن رسیده است که این مبلغ را به صورت عاقلانه در کشورمان مصرف کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این مطلب افزود: ما سالیانه 50 میلیارد دلار در افغانستان هزینه می‌کنیم و اکنون پس از 18 سال طولانی، مشغول مذاکره درباره صلح هستیم.

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشته است که پس از تصدی ریاست‌جمهوری آمریکا، یک آشفتگی تمام‌عیار را در افغانستان و سوریه به ارث برده است؛ اکنون زمان آن رسیده تا نظامیان آمریکایی پس از سال‌ها به وطن باز گردند تا پول کشور عاقلانه مصرف شود.

وی با انتقاد از جنگ‌های بی‌پایان، هزینه‌ها و تلفات هنگفت نظامی این کشور به دلیل حضور نظامی در دو کشور افغانستان و سوریه، افزود: سوریه نیز پیش از روی کار آمدن من تحت اختیار داعش بود؛ ما به زودی 100 درصد نیروهای داعش را نابود و به دقت آنها را رصد می‌کنیم.

گفتنی است؛ اخیراً ترامپ از خروج نیمی از نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داده بود که واکنش‌های مختلفی را از سوی مسئولان کشورهای مختلف به همراه داشت. پنتاگون نیز در این باره اعلام کرد که هنوز دستوری مبنی بر انجام این موضوع دریافت نکرده است.

انتهای پیام

captcha