نگاهی به روند فعالیت‌های قرآنی مهد قرآن میاندوآب
کد خبر: 3778871
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

نگاهی به روند فعالیت‌های قرآنی مهد قرآن میاندوآب

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ کلاس‌های آموزشی مؤسسه مهد قرآن شهرستان میاندوآب در رشته‌های مختلف روخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ موسسه مهد قرآن کریم شهرستان میاندوآب یک مؤسسه حفظ‌محور است که شش شعبه اعم از چهار پیش‌دبستانی به نام‌های پیامبر اعظم(ص)، امام علی(ع)، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) و دو مدرسه دخترانه ثقلین و مدرسه پسرانه علم‌الهدی شعبات این مرکز هستند.

این مرکز دوره‌هایی را برای مربیان برگزار و مربیان را با یک پیشینه قرآنی وارد شعبات می‌کند. این معلمان علاوه بر کتاب‌های آموزش و پرورش، مطالب قرآنی را نیز به دانش‌آموزان یاد می‌دهند لذا هر فردی که وارد مهد و مدارس این مؤسسه می‌شود تا سال ششم ابتدایی چند جزء از قرآن را حفظ می‌کند.

‌حفظ در این مراکز اجباری نیست و اگر دانش‌آموزی چیزی از قرآن را حفظ نکند، حداقل قرائت و عربی‌خوانی او پیشرفت می‌کند و هنگام فارغ‌التحصیلی قرائت و عربی‌خوانی قرآن را فراگرفته‌ و حداقل یک جزء را حفظ می‌کنند.

مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم و نقاشی با موضوع قرآنی از جمله مسابقاتی است که در این مرکز برگزار می‌شود و ویژگی این مسابقات این است که همه افرادی که در رقابت‌ها شرکت می‌کنند جایزه می‌گیرند و تفاوتشان با نفرات اول تا سوم در این است که آنها گواهی‌نامه شرکت در مسابقات را نیز می‌گیرند اما دیگر افراد شرکت کنند فقط جایزه را دریافت می‌کنند.

برنامه‌های مناسبتی، ایستگاه‌های صلواتی و برپایی موکب در ایام اربعین در شهر کربلای معلی نیز از جمله برنامه‌های این مرکز است.

کلاس‌های این مؤسسه بیشتر در عصر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و در حال حاضر نیز کلاس‌های قرائت، روخوانی، حفظ و مفاهیم در این مرکز آموزش داده می‌شود.

یادآور می‌شود، مهد قرآن میاندوآب در استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه، بلوار انقلاب، کوچه رضوان واقع است.

انتهای پیام

captcha