نشست تحلیل مسائل روز در مهد قرآن میاندوآب برگزار شد + عکس
کد خبر: 4100126
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

نشست تحلیل مسائل روز در مهد قرآن میاندوآب برگزار شد + عکس

نشست تحلیل مسائل روز ویژه فرهنگیان و مربیان قرآنی در مهد قرآن میاندوآب برگزار شد.

مهد قرآن میاندوآببه گزارش ایکنا، نشست تحلیل مسائل روز ویژه فرهنگیان و مربیان قرآنی در مؤسسه فرهنگی ـ مردمی مهد قرآن و عترت میاندوآب برگزار شد. در ابتدای این نشست ابتدا مستند تهران دمشق اکران شد و در ادامه مهدی عباس‌نژاد، مدیرعامل مهد قرآن و عترت میاندوآب به تحلیل وقایع اخیر پرداخت.

وی با اشاره به آیات‌ ۲ و ۳ سوره مبارکه عنکبوت «‌أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ ﴿۲﴾ وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ ﴿۳﴾؛ آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى‌‏شوند و مورد آزمايش قرار نمى‌گيرند (۲) و به يقين كسانى را كه پيش از اينان بودند آزموديم تا خدا آنان را كه راست گفته‌اند معلوم دارد و دروغگويان را [نيز] معلوم دارد‌(۳)‌»، به توضیح عرصه امتحان و ایمان مؤمنین پرداخت و گفت: فتنه‌ها عامل رشد مؤمنین است. با موضع‌گیری در برابر فتنه‌ها، میزان ایمان افراد سنجیده می‌شود.

وی همچنین ضمن قرائت حدیث امام علی(ع) با این مضمون که «رَحِمَ الله امْرَاً عَرِفَ مِنْ اَيْنَ و في اَيْنَ وَ اِلي اَيْنَ» به اهمیت موقعیت‌شناسی مؤمنین اشاره و تأکید کرد که برای جلب رحمت الهی، مؤمنین باید موقعیت را درک کنند و بدانند که در هر موقعیتی که قرار می‌گیرند باید چه کاری را انجام دهند یا چه موضعی را اتخاذ کنند.

عباس‌نژاد در خاتمه بیان کرد: باید بر روی اهداف اقامه قرآن و تشکیل جامعه اسلامی تمرکز و سعی کنیم که در مسیر اقامه قرآن باشیم.

یادآور می‌شود، مهد قرآن میاندوآب در بلوار انقلاب، کوچه رضوان واقع است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha