سومین سالگرد شهید سعید سیاح طاهری در فرهنگسرای خاوران
کد خبر: 3779541
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

سومین سالگرد شهید سعید سیاح طاهری در فرهنگسرای خاوران

گروه جهاد و حماسه ــ مراسم سومین سالگرد شهادت مدافع حرم و مجاهد عرصه فرهنگی حاج سعید سیاح طاهری در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین سومین سالگرد شهادت شهید سعید سیاح طاهری، مدافع حرم اهل بیت(ع) و مجاهد فرهنگی روز پنج‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ساعت ۱۸ با حضور خانواده، دوستان و همرزمان شهید در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.
سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، سخنران ویژه این مراسم است و مالک حدپور سراج کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر به روایت‌گری در این برنامه می‌پردازد. همچنین در حاشیه این مراسم، نهمین اجرای ویژه‌برنامه رسم کتابخوانی با معرفی خوانندگان برتر کتاب نیز برگزار می‌شود.
سردار شهید سعید سیاح طاهری ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۳۶ در آبادان دیده به جهان گشود و در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. سیاح طاهری پس از دوران جنگ عراق با درجه جانبازی ۷۰ درصد وارد عرصه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شد. با شروع جنگ سوریه به طور داوطلبانه برای حضور در این نبرد و آموزش نیروهای جوان سوری و لبنانی اعلام آمادگی کرد و سرانجام در ۲۳ دی ماه ۱۳۹۴ حین شناسایی جنوب غرب استان حلب و در منطقه خان‌طومان مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر این شهید پس از انتقال به خاک ایران در تهران تشییع شد و پس از آن به استان خوزستان منتقل شد. مجموعه «سعید شهید» شامل ۴۰ خاطره از سعید سیاح طاهری است که در دو هزار نسخه به چاپ رسیده است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha