مربیان سبک زندگی قرآنی در عمل این سبک را آموزش دهند/ عملکرد مدعیان دینداری؛ عامل بدبینی مردم
کد خبر: 3784037
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
عباس سلیمی:

مربیان سبک زندگی قرآنی در عمل این سبک را آموزش دهند/ عملکرد مدعیان دینداری؛ عامل بدبینی مردم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فعال برجسته قرآنی با بیان اینکه عملکرد بد مدعیان دینداری عامل بدبینی مردم به دین شده است تاکید کرد: مربیان سبک زندگی قرآنی در عمل این سبک را آموزش دهند و با عمل خود مردم را به دین دعوت کنند.

مربیان سبک زندگی قرآنی در عمل این سبک را آموزش دهند/ عملکرد مدعیان دینداری؛ عامل بدبینی مردمبه گزارش ایکنا از قم، عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت جامعه قرآنی کشور امروز چهارم بهمن ماه در گردهمایی مربیان و استادان سبک زندگی قرآنی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در قم با بیان اینکه براساس روایات بیش از هفت هزارسال از آفرینش حضرت آدم نمی‌گذرد گفت: مدت عمر زمین نیز بیش از چهار و نیم میلیارد سال است یعنی انسان‌های غیرقابل شمارشی در این میان آمده و رفته‌اند.

سلیمی با بیان اینکه میلیون‌ها انسان به دنیا آمده و رفته‌اند تصریح کرد: در این دوره عجیب و غریب(دوران معاصر بشریت)  انسان برای راهبری خود چه ظلم‌ها و تجاوزاتی که نکرده  و همه آن هم به اصول و سبک زندگی باز می‌گردد.

وی افزود: وقتی به مکاتب گوناگون نگاه می‌کنیم می‌بینیم همه آن‌ها راه را اشتباه رفته‌اند؛ امپریالیسم در طول دوره زمامداری خود، کم جنایت مانند اسارت و قتل و تجاوز و غارت و ... نداشته است و امروز هم دامنه این جنایات را از عراق تا افغانستان ئ تا یمن و ... می بینیم همچنین جنایات فاشیسم و کمونیسم هم اگر بدتر از امپریالیسم  نباشد کمتر نخواهد بود.

سلیمی افزود: همین امروز وقتی به بوسنی بروید به موزه‌هایی بر می‌خورید که در قفسه‌های بزرگ و طولانی فقط جمجمه سرهای انسان‌ها وجود دارد یا به دستور استالین، سربازانش حیثیت زنان آلمانی را هتک کردند و ریشه همه این کارها، نشان دهنده تفکرات این افراد و سبک زندگی آنان است به عنوان مثال جنایات استالین ریشه در تفکراتی است که از نیچه آموخته است.

این فعال قرآنی با بیان اینکه در سبک زندگی قرآنی، کشتن یک نفر بی گناه به منزله کشتن همه انسان‌ها است و با تاکید بر اینکه ما چگونه می توانیم شاکر این تفکر باشیم تصریح کرد: غرب مدعی دموکراسی و شرق مدعی سلطه افراد بی طبقه بود ولی آنقدر جنایات در حق بشریت کردند که هیتلر، استالین و کومونیسم و ... نمونه آن است؛ کمونیسم در برابر خداوند صف آرایی کرد ولی یکی از فرزندان تربیت شده مکتب قرآن از مدت‌ها قبل این حقیقت را دریافت و مدبرانه نامه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را به گورباچف نوشت.

سلیمی افزود: امروز هم در غرب اروپا جنبش ضد سرمایه داری شکل گرفته و از این سیستم بیزاری می‌جوید زیرا نتیجه این تفکرات تجارت گسترده زنان، توسعه مواد مخدر، رواج بی بند و باری و از بین بردن مقام خلیفة اللهی انسان بوده است؛ البته برخی روشنفکرنماهای ما تصور می‌کنند با به کاربردن اندیشه و اسم برخی از افراد می توانند بشر را نجات دهند در حالی که خود این افراد دارای سابقه تاریکی در زندگی فردی و اجتماعی هستند.

سلیمی بیان کرد: کسی مانند نیچه که پدر و مادرش هر دو کشیش و راهبه بودند نه تنها از مسیحیت بلکه کلا از دین گریخت و در برابر آن قرار گرفت و در زندگی شخصیش هم موفق نبود؛ عبارت معروف «خدا مرده است» از تعابیر مشهور وی است و تفکر او براساس تفکر لذت و قدرت بنا شده بود و در نهایت هم به جنون گرفتار شد و مرد.

سلیمی بیان کرد: چقدر میان تفکر کسی که می‌گوید باید ضعیف و ناتوان را رها کرد که از دنیا برود با مکتبی که به ما ایثار را تعلیم می‌دهد، تفاوت وجود دارد؛ چقدر فرق میان استالین و لنیین با تفکر اسلام فرق است که پیامبر(ص) بعد از فتح مکه می فرماید امروز روز مرحمه است و همه را از جمله کسی مانند ابوسفیان به عنوان دشمنترین دشمنان را عفو می کند.

وی با تاکید بر اینکه خاصیت قرآن و اسلام این است که بر مبنای فطرت انسان است و هیچ دولت و مکتبی نمی‌تواند سبک زندگی انسان را بسازد مگر کتابی که منطبق بر فطرت انسان است اظهار کرد: البته نقد ما صرفا به شرق و غرب نیست بلکه هر کسی که از این جاده صحیح پا بیرون بگذارد منتهی به پرتگاه خواهد شد؛ امپراتوری عثمانی که بیش از 600 سال عمر داشت و به خاطر برداشت نادرست از وحی و تحجر و نداشتن الگوهای ولایی مانند خاندان پیامبر(ص) امروز مقر حکومت آن ها به محل بازدید توریست ها تبدیل شده و در ایران نیز همین بوده است و نمونه آن حکومت قاجار است.

سلیمی با تاکید بر اینکه باید قدر نعمات خود را بدانیم اظهار کرد: اسلام از زن به عنوان ریحانه و دسته گل یاد می‌کند ولی ببینید زن در غرب چه جایگاهی دارد.

وی خطاب به مربیان سبک زندگی قرآنی ادامه داد: در کلاس‌هایی که برای سبک زندگی تشکیل می‌شود شخصیت‌های پوشالی مانند فیشل فوکو و نیچه و از این دست افراد را برای فرزندانمان معرفی کنید همچنین برخی شخصیت‌های داخلی مانند صادق هدایت که سرنوشت‌های نادرستی مانند خودکشی و ... داشتند باید معرفی شوند.

سلیمی با بیان اینکه قرآن الگو و اسوه حسنه معرفی کرده است بنابراین چرا باید راه دیگری را انتخاب کنیم تاکید کرد: امرزو در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم معتقدم عمده بدبینی مردم به دین به خاطر عملکرد مدعیان دینداری است وگرنه 220 هزار شهید و اشک مادران شهدا و مجاهدت ها موجب این بدبینی نیست کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی کرده و عدالت را فراموش کرده‌اند موجب بدبینی مردم به دین هستند.

وی تاکید کرد: در چنین شرائطی به کار بستن فرمایش امام صادق(ع) وظیفه امروز مربیان قرآنی است که فرمودند کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم؛ یعنی یک مربی قرآنی باید در عمل الگو برای مردم باشد.

سلیمی اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی، همایش و کلاس و سمینار و تبلیغ هم نمی‌خواهد و باید در عمل الگو برای مردم باشیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که جوانان قلبا جذب فرهنگ قرآنی شوند.

انتهای پیام

captcha