سوره حمد؛ آن چه که سبب پیدایش انقلاب شد
کد خبر: 3786787
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

سوره حمد؛ آن چه که سبب پیدایش انقلاب شد

گروه فرهنگی ـ مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: آن چیزی که در غایت سبب پیدایش انقلاب شد سوره حمد است که در طول شبانه روز چندین بار تکرار می‌شود٬ صراط مستقیم راهی است که صرفا به خداوند منتهی می‌شود.

سوره حمد؛ آن چه که سبب پیدایش انقلاب شدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان٬ شنبه ۱۳ بهمن ماه در مراسم تقدیر از خادمین نماز دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: شما خادمین و مروجین نماز بدانید چیزی با افتخار‌تر از نماز وجود ندارد.
وی افزود: طبق حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مدح حضرت زهرا(س) ایشان می‌فرمایند «فاطمه(س) بزرگ زنان عالم از اول تا آخر خلقت است، فاطمه(س) نور چشم من، پاره تن من و میوه قلب من است، این روحی است که در کالبد من قرار گرفته است.
حجت الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: پیامبر(ص) فرمودند «زمانی که فاطمه در محراب عبادت می‌ایستد، نوری از او ساطع می‌شود که فرشتگان آسمان‌ها آن نور را می‌بینند، خداوند در این هنگام می‌فرماید ای ملائکه ببینید فاطمه بند از بندش می‌گسلد در حالی که با قلب محکم در برابر من ایستاده است، ای ملائکه در برابر شما شهادت می‌دهم که این بانو و دوستداران او را از عذاب قیامت ایمن نگه دارم».
مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: آن چیزی که در غایت سبب پیدایش انقلاب شد سوره حمد است که در طول شبانه روز چندین بار تکرار می‌شود٬ صراط مستقیم راهی است که صرفا به خداوند منتهی می‌شود.
وی ابراز کرد: امروز هیچ شکی نیست که صراط مستقیم راهی است که باعث جدا شدن انسان از منیت‌ها، بی‌راهه‌ها و سیاه چاله‌هاست، آدمی با تکرار «اهدنا الصراط المستقیم» از خداوند می‌خواهد که تا او را به راه مستقیم که همان راه قرآن و اهل بیت(ع) است راهنمایی کند.
حجت‌الاسلام حسنی حلم ادامه داد: امروز می‌توانیم بگوییم آنچه که باعث قوام 40 ساله انقلاب توسط این ملت شده است، همان صراط مستقیمی است که مصادیق خارجی آن همان قیام کربلا، راه اهل بیت و عاشورا است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه انقلاب نعمت تظمینی است عنوان کرد: این انقلاب عظیم که در سایه تلاش، تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) حاصل گشته است نعمتی تظمینی است.
وی با اشاره به اینکه نماز موجب رشد فردی و اجتماعی جامعه می‌شود افزود: لذا تا مادامی که انسان در این مسیر قرار گرفته و گفتار و اعمالش یکی باشد انقلاب پایدار خواهد ماند این نکته را نباید فراموش کرد که نماز در برنداره همه موارد ذکر شده است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با تأکید بر اینکه نماز را نباید به صرف یک قالب و ساختار دید بیان کرد: جامعه عاری از بدی و ناهنجاری‌ها زمانی اتفاق خواهد افتاد که همگی عامل به نماز بوده و گفتار و رفتار ما قرآنی و نمازی شود.
انتهای پیام

captcha