پیش‌بینی‌های امام(ره) درباره صدام
کد خبر: 3787435
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
چهل قدم تا صبح/40

پیش‌بینی‌های امام(ره) درباره صدام

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام خمینی درباره آینده صدام فرمودند: «من و دولت ايران و ملت ايران اعلام مي‌كنيم كه شما چنانچه با صدام همراهي نكنيد و چنانچه به طور اسلامي با ما رفتار كنيد و به برنامه‌هاي قرآن كريم با ما رفتار كنيد و با ملت‌ها رفتار كنيد، دولت ايران و ملت ايران با شما برادر است و از شما حمايت خواهد كرد».

پیش‌بینی‌های امام(ره) درباره صدام

صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به‌صورت روزانه منتشر می‌شود.

«به صدام هم می‌گویم كه من یك راه برای تو سراغ دارم و آن راه انتحار است. همان طوری كه هیتلر بعد از آنكه به شكست رسید خودش را كشت، تو هم اگر مردی و مثل هیتلری خودت را بكش». صحیفه امام جلد 16 صفحه 111
«ما به آنها مكرر تنبه داده‌ایم كه شما آلت دست ابرقدرت‌ها هستید و از شما استفاده می‌كنند، به شما استفاده نمی‌دهند؛ شمایی را كه امروز دارند تحریك می‌كنند كه اگر با صدام همراهی نكنید، چه و چه خواهد شد، و ایران با شما چه ها خواهد كرد، اینها می‌خواهند كه شما آلت دست آنها را داشته باشید، و به منافع آنها با صدام همراهی كنید، و به همان تله‌ای كه صدام افتاد، شما هم بیفتید. و شما بدانید كه اگر صدام نجات پیدا كند و قدرت به دست بگیرد، آدمی نیست كه قدرشناسی از امثال شما بكند، آدمی است كه جنون بزرگ‌بینی خودش را دارد، و با این جنون با شما كه با او هم همراهی كردید به جنگ بر می‌خیزد، و شما را اگر قدرت داشته باشید، تباه خواهد كرد. و من و دولت ایران و ملت ایران اعلام می‌كنیم كه شما چنانچه با صدام همراهی نكنید و چنانچه به طور اسلامی با ما رفتار كنید و به برنامه‌های قرآن كریم با ما رفتار كنید و با ملت‌ها رفتار كنید، دولت ایران و ملت ایران با شما برادر است و از شما حمایت خواهد كرد. لكن چنانچه -خدای نخواسته- انحرافی عمل كنید و خودتان را به این دام بیندازید، مطمئن باشید كه شما از صدام قدرتمندتر نیستید، و آن‌هایی كه مثل دولت مصر می‌خواهند به او كمك كنند، آنها هم تجربه كنند ببینند كه چه خواهد شد. و من نصیحت‌شان می‌كنم كه این تجربه را نكنند و جوان‌های بیگناه مردم را به تباهی نكشند و جوان‌ها را نیاورند در یك میدانی كه عاقبتش برای آنها هلاكت است». صحیفه امام جلد 16 صفحه 252
«این خودباختگی كه الان این دولت‌های اطراف خلیج و غیر خلیج و اینها از خود نشان می‌دهند نسبت به قدرت‌های بزرگ، اینها گمان می‌كنند كه اگر صدام مثلاً دستش برسد یكی از اینها را می‌گذارد سر كار باشند صدام یك روحی دارد كه نمی‌شود جلویش را بگیرد، نمی‌تواند جلویش را بگیرد، اگر می‌توانست جلویش را بگیرد كه خودش را به این وضع نرسانده بود؛ باز اینها كمك او می‌كنند. اینها خیال می‌كنند كه اگر اینها گرفتار شدند، امریكا می‌آید و جلوی این را می‌گیرد كه مبادا به آنها صدمه‌ای وارد بشود. امریكا شماها را برای نفت‌تان می‌خواهد. امریكا شما را برای این می‌خواهد كه بازار درست كند كه نفتتان را ببرد و بنجل‌ها را بیاورد به شما بفروشد به قیمت گران».
منبع: صحیفه امام جلد 17 صفحه 404
انتهای پیام

captcha