امروز؛ آغاز ثبت نام حج تمتع در سمنان
کد خبر: 3794284
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

امروز؛ آغاز ثبت نام حج تمتع در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت سمنان از آغاز ثبت‌نام زائران حج تمتع از امروز، دهم اسفندماه در استان خبر داد و افزود: اولویت با افراد دارای فیش‌ ثبت نام تا تاریخ ۳۰ بهمن ۸۵ است.

امروز؛ آغاز ثبت نام حج تمتع در سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دل‌پاک، مدیر کل حج و زیارت استان سمنان شب گذشته، 9 اسفند با بیان اینکه ساعت ۱۰ صبح دهم اسفند ماه ثبت‌نام کاروان‌های زیارتی حج به صورت اینترنتی در استان سمنان آغاز می‌شود، اظهار کرد: افراد دارای فیش تا تاریخ ۳۰ بهمن ۸۵ دارای اولویت ثبت‌نام هستند که این افراد بعد از ثبت‌نام  مدت ۷۲ ساعت به مدیران کاروان ها مراجعه و مدارک و وجه مورد انتظار( ۱۵ میلیون تومان) را واریز کنند.

دل‌پاک با تاکید بر اینکه ثبت‌نام حج فقط مخصوص افراد دارای فیش یا ودیعه است، متذکر شد: متقاضیان می‌توانند به دفاتر معتبر حج و زیارت مراجعه و از افرادی که فیش خود را واگذار می‌کنند خریداری و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

وی ادامه داد: فراخوان متقاضیان تا تاریخ ۱۵ اسفند ۸۵ اعلام می‌شود که افراد دارای فیش واریزی تا تاریخ ۲۹ بهمن ۸۵ می‌توانند از روز بیستم اسفندماه به کاروان ها مراجعه و در صورت داشتن ظرفیت خالی ثبت‌نام کنند.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۵ کاروان با ظرفیت هر کاروان ۳۸ الی ۴۰ نفر از ۲۴ اسفند لغایت هشتم فرودین ۹۸ به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، یاداور شد: این سهمه به دفاتر زیارتی مجاز سطح استان توزیع و کاروان ها نیز تقریباً تکمیل‌شده که در این راستا  پکیج اعزام کاروانها پنج، شش و هفت روزه به صورت هوایی و زمینی است.

دلپاک افزود:در اعزام زمینی افراد یک روز قبل از مبداء خارج و به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند بعد از بیتوته در مرز، صبح روز بعد وارد عراق خواهند شد.

به گفته وی؛ راه‌اندازی قطار از استان سمنان به سمت مرز مهران نیز فعالا امکان‌پذیر نیست که باید از طریق اتوبوس یا سواری اتفاق بیفتد اگر شرایط مهیا، استقبال زائر مطلوب و راه‌آهن جمهوری اسلامی آماده این همکاری باشد می‌توان این اعزام‌ها را از سمنان تا مهران به صورت ریلی انجام داد.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه هزینه‌ عتبات  دو میلیون تومان به صورت زمینی و چهارمیلیون‌ تومان تومان به صورت هوایی است اظهار کرد: اعزام‌های هوایی از طریق فرودگاه بین‌المللی شاهرود در دست پیگیری است که با توجه به اینکه زیرساخت‌ها و آمادگی لازم در این فرودگاه هنوز فراهم نیست فعلا نمی‌توان برنامه‌ریزی برای آن داشت.

انتهای پیام

captcha