برنامه‌های روز شهید به صورت ویژه برگزار شود
کد خبر: 3794912
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

برنامه‌های روز شهید به صورت ویژه برگزار شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه ۲۲ اسفند یک روز نمادین است برای روزشهدا ابراز کرد: با وجود برگزاری برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در طول سال، برنامه‌های روز ۲۲ اسفند باید به صورت برجسته معرفی و برگزار شود.

برنامه‌های روز شهید به صورت برجسته برگزار شودبه گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری، سرپرست فرمانداری همدان، یکشنبه، 12 اسفندماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: آنچه مورد تأکید است شناخت و سیره شناسی شهدا است.
وی با بیان اینکه مراقبه است که انسان را برای ایثار و شهادت آماده می‌کند افزود: اگر آدمی در زندگی خود با ضعف مواجه می‌شود بی‌شک باید بداند در بخشی از زندگی کم‌کاری کرده و از اصل مراقبه دور افتاده است.
افشاری ادامه داد: کسانی که می‌خواهند تریبون به دست گرفته و در خصوص مقام شامخ شهدا سخن بگویند باید از خود از جنس شهید و شهادت باشند که مصداق بارز آن شهید آوینی است.
سرپرست فرمانداری همدان ابراز کرد: اگر به دنبال برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا هستیم این نکته را نباید فراموش کرد که این مراسم برای خود ماست چرا که شهدا مدال بزرگ و نمره عالی خود را از خالق خویش دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه شهدا نیازی به مراسم ما ندارند عنوان کرد: ما نیازمند شهدا هستیم که در این راستا باید رویکرد خود را به سوی گفتمان و اهداف والای انها پیش ببریم.
افشاری ضمن تأکید بر آسیب‌شناسی در حوزه دانش آموزی، دانشجویی، بازاری، کارمندی و ... جهت نزدیکی با آرمان‌های شهدا افزود: ما باید در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف خود را به سیره و اهداف شهدا نزدیک کنیم.
سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه 22 اسفند یک روز نمادین است برای روزشهدا ابراز کرد: با وجود برگزاری برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در طول سال، برنامه‌های روز 22 اسفند باید به صورت برجسته معرفی و برگزار شود.
وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی در راستای برگزاری برنامه‌های 22 اسفند ماه باید توجه ویژه به اجرای آن در حوزه روستایی داشته باشد، تجلیل از خانواده شهدا باید هماهنگ با بنیاد شهید انجام شود تا از موازی کاری پیشگیری شود.
افشاری ادامه داد: سرکشی از خانواده شهدا، در روز 22 اسفند ماه برجسته شود اما جهت حضور در منازل شهدا، هر اندازه خصوصی تر انجام شود بیشتر مورد مطلوب خانواده شهدا خواهد بود.
وی گفت: تجلیل از هزار و 100 پدر و مادر شهید همدان، برگزاری مسابقات انشا با عنوان نامه‌ای به شهید، بازدید رایگان از باغ موزه در 22 اسفند ماه، دعوت مدیران و روحانیون حوزه‌های علمیه در برنامه‌های این ایام و کاشت درخت به یاد شهدا در محوطه ادارات، منازل و جاهای دیگر از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha