توزیع نهال در محل اقامه نماز جمعه/ نحوه کشت و نگهداری از درختان آموزش داده‌می‌شود
کد خبر: 3795319
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
قاسمی عنوان کرد:

توزیع نهال در محل اقامه نماز جمعه/ نحوه کشت و نگهداری از درختان آموزش داده‌می‌شود

گروه جامعه ــ سرپرست اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از توزیع نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در محل اقامه نماز جمعه خبرداد و گفت: نحوه کشت و نگه‌داری از درختان نیز به مردم آموزش داده می‌شود.

ایرج قاسمی، سرپرست اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفت‌‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفند ماه در کشور برگزار می‌شود، گفت: مراسم آغاز این هفته در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برگزار می‌شود.

وی با اعلام خبر برگزاری مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل طی امروز سه‌شنبه 14 اسفند ماه با حضور رئیس سازمان جنگل‌‌ها و مراتع کشور، مدیرکل منابع طبیعی استان تهران، جمعی از کارشناسان، مدیران ارشد و کارکنان سازمان، گفت: مراسم درختکاری با حضور گسترده آحاد مردم و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست روز پنج‌شنبه 16 اسفند ماه در منطقه لواسان پارک لتیان ضلع شمالی سد لتیان برگزار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: روز 18 اسفند ماه نیز مراسم زنگ درختکاری به صورت همزمان در سراسر کشور و دفتر مرکزی دانشگاه پیام نور نواخته می‌شود. در پارک چیتگر نیز روز 19 اسفند ماه با همکاری شهرداری منطقه 22 برنامه‌ای تحت عنوان «غرس درخت دانش» اجرا می‌شود.

سرپرست اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آماده بودن نهال‌ها برای توزیع رایگان در میان مردم خبر داد و گفت: روز جمعه به عنوان روز ائمه جماعات و منابع طبیعی نام‌گذاری شده و در این روز نهال‌ها در محل‌های اقامه نماز جمعه در شهرستان‌های مختلف استان تهران بین مردم توزیع می‌شود و سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز در خصوص روز درختکاری صحبت خواهندکرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نحوه انتخاب نهال مناسب با منطقه مورد کشت به مردم آموزش داده می‌شود؟ گفت: در مراسم‌های مربوط به توزیع و کاشت نهال در کنار هر گروه مردمی یک کارشناس حضور دارد و توضیحات و آموزش‌های لازم در خصوص نحوه انتخاب درخت مناسب با اقلیم و خاک، نحوه و میزان آبیاری و اصول کاشت درخت را به داوطلبان کاشت نهال آموزش می‌دهد. در زمان توزیع نهال‌ها نیز کارشناسان سازمان حضور دارند و به مردم نحوه کشت و نگهداری درختان را آموزش می‌دهند.  

انتهای پیام 

captcha