آلمان خواستار تمدید ماموریت نظامیانش در افغانستان شد
کد خبر: 3796924
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

آلمان خواستار تمدید ماموریت نظامیانش در افغانستان شد

گروه بین‌الملل ــ آلمان به عنوان بخشی از ماموریت حمایت قاطع (ماموریت غیرنظامی این سازمان در قالب آموزش، مشورت‌دهی و پشتیبانی از نیروهای امنیتی در افغانستان) خواستار تمدید ماموریت نظامی خود در افغانستان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد. وی در سفر به مزارشریف (مرکز استان بلخ و در شمال افغانستان) بر تعهد آلمان برای حل بحران و توسعه اقتصادی این کشور تأکید کرد.

ماس درباره این سفر اظهار کرد: با سفر به افغانستان و پاکستان می‌خواهیم پیامی صریح بفرستیم؛ آلمان نسبت به مسئولیتی که قبول کرده است، به عنوان دومین کشور حامی مالی و دومین کشوری که بیشترین نیروها را در افغانستان دارد، متعهد به فعالیت در این کشور است.

گفتنی است، آلمان بخشی از ماموریت حمایت قاطع است و حدود 1200 نیروی نظامی در افغانستان دارد که به آموزش نیروهای امنیتی – دفاعی در این کشور می‌پردازند.

دولت آلمان طی ماه گذشته تصمیم گرفت تا ماموریت نظامی خود را در افغانستان تمدید کند. این کشور همچنین پیشنهاد داده تا از کنفرانس صلح افغانستان میزبانی کند و خواستار حضور گروه طالبان در این نشست نیز شده است.

در حال حاضر گفت‌وگوها در برلین درباره آینده ماموریت آلمان در افغانستان ادامه دارد و پارلمان این کشور تمدید ماموریت نظامیان آلمانی مستقر در افغانستان را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام

captcha