دفاع از انقلاب را از خطابه‌ای بودن خارج كنیم
کد خبر: 3797017
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
آیت‌الله دژكام:

دفاع از انقلاب را از خطابه‌ای بودن خارج كنیم

گروه معارف ــ نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینكه یكی از ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب خطابه‌ای نبودن مسائل است، گفت: باید دفاع از انقلاب به سبکی که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند، تنظیم شود و از خطابه‌ای بودن خارج کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، امروز، 20 اسفندماه در گردهمایی طلاب و روحانیون مدارس علمیه شیراز كه با موضوع بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» در شیراز برگزار شد، به تفاوت چالش‌های دیروز و امروز انقلاب اسلامی با مستکبران اشاره كرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب خطابه‌ای نبودن مسائل است؛ روحانیون نیز باید به برهانی سخن گفتن بپردازند.
وی تأكید کرد: باید دفاع از انقلاب به سبکی که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند، تنظیم شود و از خطابه‌ای بودن خارج کنیم، چراکه این گونه سخن گفتن دیگر پاسخگو نخواهد بود.
آیت‌الله دژكام به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر هدایت‌گری انقلاب از دست روحانیت خارج شود، تجدید نظر خواهد شد از این رو حوزه باید نقش خود را به عنوان جلودار انقلاب ایفا کند.

دانش‌های حوزوی باید متناسب با نیازهای امروز تدوین شود
امام جمعه شیراز با بیان اینکه دانش‌های حوزوی باید متناسب با نیازهای امروز تدوین شود، گفت: بشریت به اصول و فقه شیخ انصاری‌ها نیاز دارد، به شرطی اینکه بدانیم پاسخ چه نیازهایی را می‌خواهد بدهد.
وی در ادامه سخنان خود دلایل اجتماع روحانیون را مورد توجه قرار داد و گفت: روح حاکم بر این بیانیه، آیات قرآن کریم و احادث معصومین(ع) است و یکی از فعالیت‌های مطلوبی که حوزویان می‌توانند انجام دهند این است که پشتیبانی آیات قرآن و سخن معصومین را برجسته کنیم.

فرصت‌های تبلیغی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب مناسب است
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه فرصت‌های تبلیغی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب مناسب است، افزود: باید مردم را طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به وظایف خود آشنا کرد، همچنین از چند ماه اخیر به ذهن برخی از دوستان آمد که در ماه شعبان به دلیل اینکه هم ماه میلاد امام زمان(عج) است و هم اینکه سالگرد وفات آیت‌الله ایمانی است، همایشی تحت عنوان«حوزه انقلابی، حوزه منتظر» برگزار شود.

انقلاب و حوزه از هم گسسته نمی‌شوند
آیت‌الله دژكام تاکید کرد: انقلاب و حوزه از هم گسسته نمی‌شوند، به همین دلیل در‌صدد برگزاری این همایش با عنوان «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» هستیم؛ در این همایش می‌توانیم پویا نمایی، پرده خوانی، و ارائه مقاله نیز داشته باشیم.
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه ضرورت دارد تا نقش‌آفرینی و وضع حوزه علمیه را در زمان انقلاب و پیش از آن بررسی کنیم، گفت: اکنون اگر می‌خواهیم نقش‌آفرین باشیم باید از گذشتگان و اراده‌های علمای قدیم اطلاع داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید بزرگانی که در انقلاب حضور داشته و زحمت کشیده‌اند شناخته شوند، اضافه کرد: تبیین چهل ساله انقلاب اسلامی و مقایسه آن را باید به نحو مطلوبی انجام دهیم.
انتهای پیام

captcha