اتحادیه‌‌های قرآنی در عین تعامل سازنده با حفظ استقلال فعالیت کنند
کد خبر: 3801491
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
عین‌القضات:

اتحادیه‌‌های قرآنی در عین تعامل سازنده با حفظ استقلال فعالیت کنند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان مرکزی با تأکید بر اینکه اتحادیه‌ها باید در سطح استان، هویت مستقل داشته باشند، اظهار کرد: اتحادیه‌ها با تعامل سازنده و در عین حفظ استقلال، می‌توانند فعالیت مؤثرتری داشته باشند.

پیمان عین القضات، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه معلوم نیست چه زمانی جریان دو اتحادیه کشوری پایان می‌یابد و اتحادیه واحد کشوری تشکیل می‌شود، اظهار کرد: این امر موجب شد که در سطح استان نیز اتحادیه مدغم مورد حمایت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آنگونه که باید از اتحادیه حمایت نمی‌کند، هرچند قول‌هایی داده‌اند، اما معتقدند منتظر بمانیم تا ببینیم تصمیم نهایی دستگاه‌های بالادستی در این زمینه چه خواهد بود.
وی با ابراز گلایه از اینکه معاونت قرآن و عترت ارشاد در موضوع ادغام اتحادیه‌ها با توجه به جلسه مدیران عامل اتحادیه قرآنی استان‌ها با ایشان در روزهای پایانی سال 97، آنگونه که ادعا می‌کند، ساعی نیست، ادامه داد: اما در سطح استان‌ها اتحادیه مدغم شکل گرفته است و قطعا پس از این ادغام، اتحادیه دیگری در سطح استان شکل نمی‌گیرد.
عین‌القضات با تأکید بر اینکه اتحادیه‌ها باید در سطح استان هویت مستقل داشته باشند، اظهار کرد: نه اینکه اتحادیه‌ها وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد باشند بلکه با تعامل سازنده و در عین حفظ استقلال، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین اتحادیه کشور نیز این را خط مشی خود قرار دهد.
وی با اشاره به جلسات هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان، ادامه داد: جلسات هیئت مدیره اتحادیه استان به صورت منظم تشکیل می‌شود، به طوری که طی سال گذشته 10 جلسه هیئت مدیره تشکیل شد که مصوباتی نیز داشت. همچنین بازدیدهایی از مؤسساتی که عضو اتحادیه هستند، به منظور بررسی فعالیت‌ها و ارائه راه‌حل‌ها برای مشکلات احتمالی آنها، ارتقای سطح کیقی و تقویت نقاط قوت انجام شد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان مرکزی اظهار کرد: همچنین طی تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه رسالت، مبلغ وام و تسهیلات برای مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شد که طی بازه زمانی مناسب و براساس اولویت‌ها به آنها اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: طی روزهای آینده نیز مراسم تجلیل از مؤسسات فعال سطح استان انجام می‌شود. همچنین به منظور تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و نقش جامعه قرآنی در تدوین و اجرایی کردن این بیانیه، برنامه‌هایی در نظر داریم که در آینده نزدیک انجام می‌شود. در نظر داریم از خانواده شهدای قرآنی استان طی ماه مبارک رمضان تجلیل به عمل آوریم.
عین‌القضات اظهار کرد: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان دارای دفتر مستقلی نیست و در حال حاضر در مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک مستقر هستیم.
انتهای پیام

captcha