مهلت شورای توسعه فرهنگ قرآنی رو به پایان است
کد خبر: 3823704
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
برای اتمام کشاکش ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور؛

مهلت شورای توسعه فرهنگ قرآنی رو به پایان است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ پس از تجمع حدود ۱۵۰ نفر از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و نمایندگان مؤسسات قرآنی سراسر کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد طی دو هفته تصمیم نهایی، مبنی بر ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی به مراجع رسمی و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام شود و این مهلت رو به پایان است.

به گزارش ایکنا؛ 29 و 30 خردادماه سال جاری، طی نشستی حدود 150 نفر از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و نمایندگان مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سراسر کشور به منظور تشکیل نخستین مجمع عمومی عادی «اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور» در جوار حرم امام خمینی(ره) گردهم آمدند.
در این جلسه، علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، بهره‌گیری همگان از آموزه‌ها و خط مشی امام خمینی(ره) در عمل و فعل نیز مهم بود، چیزی که طی مدت حدود دو سال از آغاز جریان عملیاتی شدن ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی، شاهد آن نبودیم و بسیار وقت توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی را گرفت.
اما در همین روز، اعضای مجمع با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تجمعی داشتند. این تجمع به منظور پایان دادن به بحث‌ها و افراد ذی‌نفع در جریان ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور بود. طی تجمع و تحصنی که در حاشیه مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، پس از شنیدن مطالبات آنها از سوی نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ که رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی است ـ خواسته‌ها اعلام و مقرر شد تا طی دو هفته، تصمیم نهایی شورا، مبنی بر ادغام به مراجع رسمی و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام شود. اما به پایان مهلت دوهفته‌ای شورای توسعه فرهنگ قرآنی نزدیک می‌شویم و هنوز خبری منتشر نشده است.

چه مطالباتی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گرفت؟
- اجرایی شدن مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ادغام اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی طی مدت زمان دو هفته و ابلاغ آن به دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط کشور
- عضویت نمایندگان معرفی شده از سوی اتحادیه ادغام شده(مدغم) به عنوان اعضای مردمی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
- اجرابی کردن مصوبه شورای توسعه مبنی بر اختصاص 50 درصد بودجه قرآنی کشور به بخش مردمی و اختصاص آن از طریق اتحادیه مدغم
- منحل کردن اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به دلیل عدم وجاهت قانونی فعالیت پس از تشکیل مجمع عمومی به منظور ادغام اتحادیه کشوری و انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسی
- عدم تخصیص اعتبارات به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت
- رأی‌گیری مجدد صاحب‌نظران قرآنی ـ مردمی همزمان با عضویت نمایندگان مردمی در شورای توسعه
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha