انتقاد از بی‌توجهی به حقوق اقلیت مسلمان در یونان
کد خبر: 3832803
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

انتقاد از بی‌توجهی به حقوق اقلیت مسلمان در یونان

گروه بین‌الملل- رئیس یک انجمن فرهنگی ترک‌های یونان از نادیده گرفته شدن حقوق اقلیت مسلمان و تخریب برخی بناهای متعلق به مسلمانان انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی‌شفق؛ «مصطفی کایماکچی»، رئیس انجمن فرهنگی ترک‌های جزایر رودس، ایستانکوی و دودکانس از دولت یونان خواست که به آزادی مذهبی مسلمانان جزیره ایستانکوی احترام بگذارد.

کایماکچی افزود: مسجد غازی حسن پاشا  و مغازه‌های زیر آن که متعلق به بنیاد مدیریت دارایی‌های مسلمانان ایستانکوی است پس از آسیب در زلزله سال 2017، هنوز تعمیر نشده است.

وی گفت: یک مسجد دیگر در روستای گرمه (پلاتینی) در این جزیره به دلیل زمین‌لرزه آسیب دیده است. با این حال، بازسازی این مسجد برای مسلمانان که مجبور به استفاده از حیاط آن برای نمازهای روزانه خود هستند، مجاز نیست.

وی تأکید کرد که مساجد و قبرستان‌های مسلمانان ایستانکوی مورد غفلت قرار گرفته و تقریباً همه ویران شده‌اند.

کایماکچی ادامه داد: 34 هکتار زمین در این جزیره متعلق به یک بنیاد مسلمانان اخیراً به یک شرکت گردشگری بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آن فروخته شده است. همچنین بیش از 70 قطعه زمین از دارایی بنیاد مسلمانان این جزیره به شهرداری تعلق گرفته است.

وی تاکید کرد ما از دولت یونان می‌خواهیم به سیاست‌های یکسان‌سازی فرهنگی پایان دهد و به آزادی‌های دینی مسلمانان این مناطق احترام بگذارد.

این انجمن به وسیله ترک‌هایی که از جزایر رودس و ایستانکوی به ترکیه مهاجرت کرده‌اند تأسیس شده و در استان ازمیر در نزدیکی سواحل دریای اژه ترکیه مستقر است.

برآورد می‌شود حدود 6 هزار مسلمان ترک تبار در دو جزیره رودس و ایستانکو زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha