«وقف‌نامه حمام و مسجد علیقلی آقا» رونمایی می‌شود
کد خبر: 3806122
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
در اصفهان؛

«وقف‌نامه حمام و مسجد علیقلی آقا» رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر موزه حمام علیقلی‌ آقا از رونمایی کتاب «وقف‌نامه حمام و مسجد علیقلی آقا» در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد.

«وقف‌نامه حمام و مسجد علیقلی آقا» رونمایی می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، رضا منجمی با بیان این خبر اظهار کرد: کتاب وقف‌نامه که مربوط به مجموعه مسجد، حمام و بازارچه علیقلی آقا و سایر موقوفات مربوط به این مجموعه است، در هفته فرهنگی اصفهان رونمایی می‌شود.
او افزود: در این وقف‌نامه، پیشینه این مجموعه بازخوانی و درباره آن کار پژوهشی انجام شده و در قالب کتاب چاپ شده است.
مدیر موزه حمام علیقلی‌ آقا با بیان اینکه این پژوهش برای نخستین بار انجام شده است، ادامه داد: این پژوهش توسط دکتر مسجدی و شایسته‌دوست و به سفارش موزه حمام علیقلی آقا وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان انجام شده است.
منجمی گفت: دکتر محمود جعفری دهقی دکترای فرهنگ و زبان‌های باستانی از دانشگاه لندن، استاد دانشگاه تهران و رییس بخش ایران‌شناسی دایرةالمعارف بزرگ اسلامی سخنران این مراسم است.
وی خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از کتاب «وقف‌نامه حمام و مسجد علیقلی آقا و موقوفات آن» ساعت 17 روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه در موزه گرمابه علیقلی آقا واقع در خیابان مسجدسید، خیابان آیت‌اله بیدآبادی برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ حمام علیقلی آقا به همراه مجموعه بناهای عمومی دیگر شامل مسجد، بازارچه، چهارسو و سرا از دوره صفوی به یادگار باقی مانده است. بانی این بناها علیقلی آقا از خواجگان حرم شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بوده است. دو كتیبه مورخ 1122 هجری قمری در مسجد علیقلی آقا و نقل مؤلف تاریخ اصفهان از ساخت حمام در سال 1112 و بالاخره تاریخ 1125 هجری قمری در انتهای وقف‌نامه حمام نشان می‌دهد كه این بنا از آثار نیمه اول قرن دوازدهم هجری قمری است.

انتهای پیام 

captcha