سه پیام خداوند به مؤمنان در نحوه مقابله با دشمن
کد خبر: 3807782
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کنعانی مقدم مطرح کرد:

سه پیام خداوند به مؤمنان در نحوه مقابله با دشمن

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت ایجاد آرایش جنگی در اتاق‌های فکر و قرارگاه‌های اقتصادی و رسانه‌ای در مقابل جنگ روانی و اقتصادی دشمن، گفت: در مقابل چنین جنگی باید تجربه دوره دفاع مقدس را به کار گرفت. همچنین، خداوند در قرآن سه پیام یا بشارت به مؤمنان داده است.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و دبیرکل حزب سبز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ضرورت اتخاذ راهبرد مشخصی از سوی یک متولی خاص مانند شورای عالی امنیت ملی یا مجمع تشخیص یا هر نهاد دیگر برای مقابله با جنگ روانی، رسانه‌ای و اقتصادی آمریکا برای ایجاد انسجام رسانه‌ای و سیاسی در کشور گفت: به نظر می‌رسد دشمن وارد آخرین مراحل اقدامات خصمانه خود براساس استراتژی جنگ «هیبریدی» شده است. جنگ هیبریدی که آمریکایی‌ها از سال 2002 به عنوان استراتژی خود علیه ایران انتخاب کردند جنگی ترکیبی است که شامل مؤلفه‌‌های جنگ اقتصادی، اطلاعاتی، روانی، سیاسی، رسانه‌ای، نظامی و حتی به‌کارگیری تروریسم است و آنها صرفاً به دنبال تغییر رفتار نیستند، بلکه براندازی نظام را دنبال می‌کنند و نابودی کامل هویت ایرانی اسلامی را پی می‌گیرند.

لزوم آرایش جنگی مسئولان

وی ادامه داد: در مقابل چنین جنگی باید تجربه دوره دفاع مقدس را به کار گرفت. به خاطر دارم وقتی در اتاق‌های فکر عملیات جنگ تصمیم می‌گرفتیم که عملیاتی را انجام دهیم، ما فرماندهان اولین کسانی بودیم که به خط می‌زدیم و به بقیه رزمندگان می‌گفتیم که «بیایید» و نمی‌گفتیم که «بروید». الان هم باید اتاق فکرها و قرارگاه‌های خودمان را طوری طراحی کنیم که آرایش جنگی به خود بگیرند. اینکه تصور شود بنشینیم و به دیگران بگوییم که بروند و بجنگند نوعی غفلت است و می‌تواند به ما صدمه بزند.

کنعانی مقدم اظهار کرد: لذا افسران این جنگ، که بخشی از آنها در دولت و دستگاه‌های اجرایی هستند، هم باید آرایش جنگی به خود بگیرند و هم به خط مقدم ورود کنند و اولین کسانی باشند که به خط می‌زنند. اگر این افسران از خود ضعف و سستی بروز دهند، چراغ سبز نشان دهند یا با شیوه‌های مختلف با دشمن همراهی کنند و ستون پنجم شوند قطعاً نابخشودنی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: ملت ایران در مقطعی بسیار حساس و تاریخی در مقابل همه دشمنان فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای قرار گرفته و در حال نزدیک شدن به یک عقبه است و خداوند هم بارها در قرآن به این موضوع تأکید کرده که در لحظاتی از حیات یک امت چنین مقاطع مهم و سرنوشت‌سازی پیش می‌آید که باید همه وارد صحنه شوند.

وی تصریح کرد: البته دشمن به دنبال کشاندن اراده ملی ایرانیان به نقطه تسلیم است و ملت ایران نیز نشان داده که اهل تسلیم و سازش نیست و به نظر می‌رسد این جنگ اراده‌ها باید به مرحله‌ای برسد که آحاد ملت ورود کنند و اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً دشمن ناامید می‌شود و از توطئه‌ها و شیطنت‌هایش عقب‌نشینی می‌کند.

سه پیام خداوند به مؤمنان در نحوه مقابله با دشمن

کنعانی مقدم درباره ضرورت تلاش مسئولان برای افزایش اعتماد مردم به خود با ارائه تصویری امیدآفرین و در عین حال واقع‌بینانه از شرایط کشور برای به میدان آوردن صد درصدی اراده ملی به صحنه مقابله با دشمن گفت: خداوند در قرآن سه پیام یا بشارت به مؤمنان داده است: «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ»؛ غمگین نباشید و سست نشوید چون به شرط داشتن ایمان پیروزید. نکته دوم این است که وقتی دشمن با همه قوا وارد صحنه می‌شود در مقابل هم ما باید با تمام انسجام و وحدت در میان مسئولان و مردم وارد میدان شویم. به عبارتی باید به مرحله‌ای برسیم که مشمول «جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصيرُ» شویم و انسجام و غلیظ شدن در مقابل دشمنان اعم از کافران و منافقان را دنبال کنیم.

وی تأکید کرد: نکته سوم این است که باید در مقابل دشمن راهبرد «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» را دنبال کنیم و مردم احساس کنند «رحماء بینهم» در حال اتفاق افتادن است. در این میان رسانه‌های دشمن ایفاگر نقش «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» هستند و با جنگ روانی و رسانه‌ای می‌خواهند نور خدا و پیام عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی و ظلم‌ستیزی انقلاب را خاموش کنند. رسانه‌های ما این رسالت را برعهده دارند که در مقابل این جنگ روانی و رسانه‌ای هم به مردم از منظر «رحماء بینهم» امید بدهند و هم از منظر «اشداء علی الکفار» در مقابل این جنگ تبلیغاتی مقابله کنند. دفاع صرف در مقابل دشمن کافی نیست و به ویژه در حوزه رسانه‌ای حمله بهترین دفاع است.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

captcha