به گزارش ایکنا، این کتاب علاوه بر آنکه چاپ جدیدی را تجربه کرده از ویراست و افزودن مطالب جدید بهرهمند است و به طور کلی شاکله ظاهری آن نیز تغییر کرده است.
این کتاب در ویراست دوم خود مورد بررسی و تصحیح کلمه به کلمه حجتالاسلام عبدالله حسن زاده آملی مسئول حفظ و نشر آثار علامه حسنزاده آملی قرار گرفته است.
تشنه دانش در ۳ قسمت کلان به بررسی مدیریت تحصیل در عالم طلبگی پرداخته است. قسمت یکم مقامهای تحصیل است در این قسمت به راهبردها و راهکارهای تحصیل دانش و تدبیر آموختهها پرداخته شده است؛ مقامهای مطرح شده در بخش یکم عبارتند از استاد، کتاب، مطالعه، پرسش، مباحثه، تکرار، قلم تقریر، شرح، تحقیق، نقد، حاشیهنویسی، جهتگیری در قبال نظام آموزشی و مدیریت نابسامانی.
بخش دوم ذیل عنوان منزلها به ده منزل معنوی پرداخته شده است؛ این منزلها بیشتر به روحیاتی اشاره دارد که تخلق دانش پژوه بدانها ضروری است.
بخش سوم ذیل عنوان هدفها به ۵ هدف اشاره شده است. تحصیل علوم دینی، پروراندن عالمان دینی ترمیم، پالایش و پیشرفت، تبلیغ و تحقق مقاصد دین.
نویسنده در تمام مباحث کتاب همت بر آن داشته تا از خاطرات تحصیلی علامه حسن زاده آملی به عنوان الگو بهره ببرد و در واقع دفتری از خاطرات تحصیلی آن بزرگمرد را جمعآوری کرده است. برخی از این خاطرات تا زمان جمعآوری در این مجموعه در جایی ثبت نشده بود و از مجموعه فایلهای صوتی درس های معظم الله و شاگردان ایشان جمعآوری شده است.
تشنه دانش در ۴۶۲ با جلد گالینگور و در قطع رقعی از سوی انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری عرضه شده است.
انتهای پیام