فعالیت ۱۳۸ مُبلغ برای جمع‌آوری زکات در سمنان
کد خبر: 3809568
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

فعالیت ۱۳۸ مُبلغ برای جمع‌آوری زکات در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه جمع‌آوری زکات مردمی بخش مهمی از نیاز‌های افراد تحت پوشش را رفع می‌کند، افزود: ۱۳۸ مُبلغ برای جمع‌آوری زکات در سطح استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 138 مُبلغ برای جمع‌آوری زکات درسمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدجواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان عصر روز گذشته، 16 اردیبهشت در نشست شورای زکات گرمسار در دفتر ستاد نماز جمعه با بیان اینکه ۱۳۸ مُبلغ برای جمع‌آوری زکات در سطح استان سمنان فعالیت می‌کنند، گفت: تاکنون ۲۴۹ جلسه در این راستا برگزارشده است که محوریت آن‌ها را فرهنگ‌سازی و تبلیغات دینی در جوامع مختلف مردمی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میزان تعهد جمع‌آوری زکات در سال ۹۷ برای استان سمنان بود که خوشبختانه با مشارکت‌های مردمی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیش از سقف تعهد در شورای زکات استان جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات مردمی بخش مهمی از نیازهای افراد تحت پوشش را رفع می‌کند، متذکر شد: از محل زکات جمع‌آوری شده در سطح استان، ۷۳ مورد تأمین جهیزیه، ۴۶۸ مورد هزینه درمانی، ۵۲ مورد هزینه تحصیلی، ۱۷ مورد احداث مسکن، ۳۹ مورد تعمیر و بهسازی مسکن و ۱۰ هزار و ۱۷۸ مورد نیز سبد حمایتی تهیه شده است.

به گفته وی، پرداخت زکات در استان سمنان نیازمند تبلیغات دینی و فرهنگ‌سازی گسترده است که طی سال گذشته از ۳۳۰ نفر از زکات‌دهندگان کل استان با هدف ترویج فرهنگ پرداخت زکات قدردانی شد.

رضوی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان از مجموع زکات جمع‌آوری شده در کل استان، در بخش زکات مستحبی است، یادآور شد: با جمع‌آوری زکات بخش عمده‌ای از نیازهای مالی محرومان و مستضعفان تأمین می‌شود.

انتهای پیام

captcha