نگرانی ناتو از تبدیل افغانستان به پناهگاه شبه‌نظامیان
کد خبر: 3809643
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

نگرانی ناتو از تبدیل افغانستان به پناهگاه شبه‌نظامیان

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل ناتو در دیدار با مقام‌های ترکیه، از نگرانی این سازمان درباره تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه شبه‌نظامیان سخن گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از «اسپوتنیک» روسیه؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از نقش سازنده ترکیه در مأموریت حمایت قاطع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان ستایش کرد.

وی در دیدار با مولود چاووش اوغلو (وزیر خارجه ترکیه) بار دیگر بر جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن شبه‌نظامیان جهانی تأکید کرد.

استولتنبرگ گفت: ترکیه یکی از بزرگترین کمک کنند‌گان به مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان است تا با چنین کمک‌هایی از تبدیل دوباره افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها پیشگیری شود.

به گفته دبیرکل ناتو، هم‌پیمانان این سازمان پیشرفت‌های بزرگی را در جنگ با تروریسم از جمله در منطقه خاورمیانه به ‌دست آورده‌اند. وی تأکید کرد: طالبان حاضر نیستند که با حکومت افغانستان گفت‌و‌گو کنند و این موضوع یک مشکل اساسی است.

این در حالی ‌است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمینی برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی، گفت‌وگوهای میان افغان‌ها و برقراری آتش‌بس است که نمایند‌گان ایالات متحده آمریکا و طالبان در پنج دور مذاکرات گذشته درباره آنها در قطر گفت‌وگو کرده‌اند.

گفتنی است، نیکولاس کی (سفیر غیرنظامی ناتو در افغانستان) روز گذشته 6 مه (16 اردیبهشت) از پیچیدگی و آهسته بودن روند آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز ابراز نگرانی کرد.

نیکولاس کی همچنین در این باره گفته است که زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است، ولی آمادگی برای برگزاری آن بسیار آهسته پیش می‌رود و به کارگیری دستگاه‌های بایومتریک در این انتخابات نیز پیچیده است.

انتهای پیام

captcha