همراه بازی کودکان را حافظ قرآن کنید + دانلود
کد خبر: 3816554
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

همراه بازی کودکان را حافظ قرآن کنید + دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ اپلیکیشن «قرآنیا» با ارائه یک بازی قرآنی در قالب زیبا و جذاب، خواندن و حفظ قرآن کریم را به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ در هر سن و موقعیتی می‌توان به حفظ قرآن روی آورد، البته در کودکی ذهن برای فراگیری معلومات آمادگی بیشتری دارد و باید آن را بهترین زمان حفظ قرآن به شمار آورد. حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با بازی، سرگرمی، تصاویر جذاب و توجه به آیات آن باشد، یکی از روش‌های انس با این کتاب الهی است. البته پایه حفظ هر مطلبی،‌ تکرار همراه با توجه و تمرکز است، بنابراین یک حافظ قرآن باید آیات قرآن را بار‌ها و بارها با توجه ویژه تلاوت کند و بدیهی است این مداومت، حفظ آیات قرآن را برای حافظ پدید می‌آورد.

اخیرا ‌اپلیکیشنی تولید و طراحی شده است که در قالب بازی به کودکان قرآن آموزش می‌دهد. در این بازی از «روش دیداری» که یکی از مهمترین و مؤثرترین روش‌های حفظ قرآن است، استفاده شده. این اپلیکیشن که «قرآنیا» نام دارد، با ارائه یک بازی قرآنی در قالب زیبا و جذاب، خواندن و حفظ قرآن کریم را به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

اپلیکیشن «قرآنیا» برنامه‌ای اندرویدی است که امکان آموزش زیبا و آسان را به کودکان و نوجوانان فراهم کرده است. قالب گرافیکی اپلیکیشن «قرآنیا» از طراحی زیبایی برخوردار است و در همان بدو ورود کاربر که اکثرا کودکان و نوجوانان هستند، را به خود جذب می‌کند.
 
یکپارچگی نسبتا خوب در ارائه رنگ‌ها نشان می‌دهد طراحان آن سعی کرده‌اند تا متناسب با سن و موضوع قرآنی قالب این برنامه طراحی شود. البته شاید همین موضوع باعث شده که این برنامه کمی دیر اجرا شود، در حالی‌که سادگی در عین زیبایی می‌توانست در اجرای بهتر و سریع‌تر برنامه کمک کند؛ البته این امکان وجود داشت که با استفاده از المان و طرح‌های اسلیمی نیز بر زیبایی آن اضافه کرد. رنگبندی اپلیکیشن قرآنیا، با محتوای آن هماهنگ و در آن فونت‌ها خوانا است و قابلیت تغییر سایز، تغییر رنگ و چیدمان مرتب اجزای صفحه در آن قرار گرفته است.
همراه بازی کودکان را حافظ قرآن کنید + دانلود

‌از جمله نکات مثبت این اپلیکیشن، ظاهر کاربرپسند آن است؛ طراحی آموزش زیبای قرآن، محیط جذابی را برای کاربر نمایش می‌دهد. دسترسی به بخش‌های مختلف این برنامه بدون پیچیدگی انجام می‌شود و از تکنیک‌های مناسبی همچون بخش‌بندی بین موضوعات، محتوا و کلید‌واژه برای افزایش کارایی آن استفاده شده است؛ لذا در این برنامه ز نظر راحتی استفاده از امکانات، مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد.

مهمترین نکته در خصوص کارایی این اپلیکیشن اندرویدی، نحوه آموزش آن است. این برنامه با آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم، مسابقه آنلاین با سایر کاربران در هر سوره، ساخت گروه‌های چند نفره و رقابت‌های گروهی محیطی جذاب را فراهم کرده است. مسجد یکی از بخش‌های این اپلیکیشن است که در آن رقابت سرعتی با حافظان قرآن در مسجد برای تشخیص سوره، شماره آیه، شماره صفحه و موضوع آیات برگزار می‌شود. نبرد هوش نیز دیگر بخش این اپلیکیشن است؛ در این بخش زمینه تمرین و تقویت هوش و حافظه با استفاده از جورچین کلمات قرآن در رقابت با حرفه‌ای‌ترین کاربران برنامه به صورت همزمان‌فراهم شده است.
 
همراه بازی کودکان را حافظ قرآن کنید + دانلود

‌تک و پاتک یکی از بازی‌های قرآنی این برنامه است که در آن کاربر یک آیه از قرآن را برای حریف خود می‌فرستد و اگر نتواند با سرعت و دقت شما را پاتک کند، امتیاز را از آن خود می‌کند. محاسبه میانگین سرعت در چینش کلمات قرآن و امکان مقایسه با سرعت سایر حافظان و مشاهده رتبه و رکورد کاربران و همچنین چت با سایر کاربران با امکان کنترل و مدیریت کامل بخش چت توسط والدین از دیگر بازی‌ها و سرگرمی‌های این اپلیکیشن قرآنی است.

این برنامه با ارائه آموزش جامع آموزش قرآن برای کودکان و نوجوانان خدمات مطلوبی را ارائه می‌دهد. البته بهتر این بود که در قالب برنامه‌های نرم‌افزاری نیز ارائه می‌شد تا کاربر بتواند برخی از متون را از طریق کامپیوتر‌های خانگی تمرین کند. ‌امکان خودآزمایی و تمرین و امکان استفاده همزمان چند کاربر از برنامه از دیگر قابلیت‌های طراحی شده برای این اپلیکیشن قرآنی است. امکاناتی همچون؛ جست‌وجو در موضوعات و کلید واژه‌ها، ذخیره‌سازی متن در فایل word، تغییر نوع، اندازه و رنگ قلم از دیگر بخش‌های این اپلیکشین است.
همراه بازی کودکان را حافظ قرآن کنید + دانلود

در اپلیکیشن قرآنیا، امکانات دیگری هم گنجانده شده که از آن جمله می‌توان به بخش موارد دلخواه و جست‌وجو در آیات قرآن اشاره کرد. در نهایت باید گفت این اپلیکیشن با نصب رایگان و در ادامه برای دسترسی به امکانات بیشتر با پرداخت درون برنامه‌ای عرضه شده و با توجه به محتوایی که دارد، می‌تواند مورد استفاده همه کودکان و خانواده‌های آنان برای آموزش قرآن کریم قرار گیرد. خالی از لطف نبود اگر تهیه‌کنندگان این برنامه، مسئولان آموزش و پرورش و یا مسئولان قرآنی کشور آن را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دادند.
 
شما می‌توانید اپلیکیشن «قرآنیا» را از اینجا و یا از طریق بارکد زیر دریافت کنید.
برنامهٔ QR Code

معرفی و نقد توسط وهاب خدابخشی
 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
سما فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۹:۴۴
0
3
سلام من تا چند سال پیش این بازی رو داشتم خیلی خیلی خیلی خوب بود خیلی خیلی زیاد ..اما الان هرچه میگردم نمیشه پیدا میزنه خارج شده از انتشار آخه چرا
باجلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۰۸:۴۸
7
18
سلام پس چرا از بازار برداشته شده از کجا دانلود کنیم؟
حدیثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۶:۰۴
2
13
سلام خسته نباشید
چرا نیست نمیتونیم دانلود کنیم از کجا نیستش می‌خوام این باز رو عالیه داشتم قبلاً پلی حذف شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۰:۲۵
1
6
چرا نمی توانیم دانلود کنیم من که خودم حفظ کار می کنم خیلی خوب بود
هی زندگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ - ۱۶:۳۶
0
6
هه هه یادش بخیر پسر مهربان اسمم بود داخلش هی زندگی چه زود گذشت
captcha