منفعت‌طلبی برخی افراد در ممانعت از ادغام مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3816703
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

منفعت‌طلبی برخی افراد در ممانعت از ادغام مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت‌مدیره اتحادیه قرآنی کشوری بیان کرد: متأسفانه افرادی به‌دلیل منافع شخصی و عدم کسب آراء لازم و به خطر افتادن جایگاه و پست ارشد در کشور اقدام به تفرقه‌افکنی، انفکاک و شعار عدم ادغام کرده‌اند.

منفعت‌طلبی برخی افراد در ممانعت از ادغام مؤسسات قرآنیجواد سعیدی، رئیس اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی استان همدان و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری، در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآنی با حضور در غرفه ایکنا ضمن قدردانی از متصدیان برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: اگر انسان یاد نگیرد از زحمات بندگان تشکر کند هیچ‌گاه شکرگزار نعمات خداوند نخواهد بود.
رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ادامه داد: در حدیثی، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «اگر انسان به دنبال زندگی سعادتمندانه، مرگ شهادت‌طلبانه، هدایت در روز گمراهی و سایه رحمت در برابر آتش است باید به دنبال درس قرآن برود».
وی با اشاره به اینکه قرآن، مانع از معاصی و رسیدن به‌سوی حق‌تعالی است، ابراز کرد: جامعه قرآنی در سه قسم تقسیم‌بندی می‌شود، دسته‌ای که صرفاً با قرائت ظاهری آن مأنوس هستند(قرآن‌خوان)، گروهی که علاوه بر قرائت به دنبال مفاهیم و تدبر آن هستند(قرآن دان) و عده‌ای که علاوه بر قرائت و تدبر، آموزه‌های قرآن را نیز در تمام حوزه‌های زندگی خویش عملی می‌کنند(قرآنی).
رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی همدان با اشاره به اینکه در کشور آمار بالایی از تالیان قرآن وجود دارد، گفت: تعدادی از تلاوت‌کنندگان قرآن موفق ورود به مرحله دوم شده‌اند، اما آن دسته از افرادی که عامل به قرآن باشند در جامعه در سطح کمی قرار دارند.
عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه قرآن کشور بابیان اینکه مشکلات مختلفی که امروزه دامن‌گیر جامعه است به دلیل دوری از قرآن است، افزود: متأسفانه دیدگاهی که نسبت به قرآن در جامعه حاضر غالب است دید دکوری و تشریفاتی است، در حالی‌که جایگاه قرآن و مدیریت قرآنی هر دو باید در کنار یکدیگر قرار داشته باشند.
وی بابیان اینکه برای رسیدن به جامعه قرآنی باید قرآن به بطن زندگی افراد وارد شود، گفت: آیات قرآن باید در مسائل مختلف زندگی اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... وارد شود که با تحقق این مهم و بهره‌مندی از تعالیم قرآنی جهت دست‌یابی به زندگی دینی و قرآنی، بی‌شک او را به حیاتی طیبه سوق خواهد داد.
سعیدی با بیان اینکه مشکل جامعه کنونی، کمبود عاملان قرآن است، گفت: طبق آیه «الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ ...؛ کسانى كه به آنان کتاب دادیم آن را تلاوت می‌کنند و حق آن را نیز ادا می‌کنند، ايشان‌اند كه بدان ايمان می‌آورند...،»(بقره/ آیه 121) حق تلاوت آن است که قرآن را بیاموزید و در جامعه عمل کنید که این عمل ابتدا باید در جزئیات رفتار فرد جاری و ساری باشد.

جای خالی غرفه‌هایی با عنوان اقتصاد و سیاست قرآنی
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های ما در عمل در قالب فروشگاه به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: برای معرفی نمایشگاه‌هایی غیرقرآنی، تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهر انجام می‌شود، اما این نمایشگاه همچون خود قرآن مهجور است.
رئیس اتحادیه مدغم قرآنی استان با طرح این پرسش که در جامعه کنونی ما تا چه اندازه به اقتصاد قرآنی، سیاست قرآنی، فرهنگ قرآنی و... توجه شده است، گفت: جای خالی غرفه‌هایی همچون اقتصاد، فرهنگ و سیاست قرآنی در نمایشگاه احساس می‌شود.
سعیدی ادامه داد: باید اقدامات و برنامه‌هایی در سطح نمایشگاه‌های قرآن پیش‌بینی و اجرا شود تا سبک زندگی دینی و قرآنی در میان مردم به‌ویژه جوانان بسط و گسترش یابد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم نمایشگاه قرآن در سال‌های آتی با وضعیت بهتری برگزار شود، گفت: قیمت‌های بسیار بالا و بدون تخفیف کتاب‌ها، عدم حضور ناشران مطرح و دارای مجوز و عدم ارائه بن خرید از سوی فرهنگ و ارشاد و محدودیت و عدم تنوع کتب تخصصی در حوزه قران و عترت از دیگر مسائلی بود که در نمایشگاه به چشم می‌خورد.
این مدرس قرآن بابیان اینکه مجموعه‌های قرآنی فعال و پویایی در سطح استان وجود دارد که متأسفانه در سایه بی‌توجهی مسئولان و عدم‌حمایت نهاد‌های دولتی قرارگرفته است، افزود: برای رسیدن به جامعه قرآنی باید نهاد‌های دولتی و مردمی همگی پای‌کار آیند.
وی با اشاره به اینکه همواره قرآن و عترت در کنار یکدیگر بوده‌اند، گفت: اگر در این ایام به دنبال ایجاد حلقه اتصال بین قرآن و اهل‌بیت(ع) هستیم کافی است زندگی حضرت علی(ع) را به‌عنوان سبک زندگی علوی مورد توجه قرار دهیم، اگر قرار بر آن باشد تا قرآن به‌صورت یک انسان کامل تجسم یابد باید به حضرت علی(ع) نگاه کرد، حضرت امیر(ع) قرآن ناطق در بین مردم است.
سعیدی با اشاره به اینکه اتحادیه مدغم قرآنی سالیان پیش با پیشنهاد اتحادیه تشکل‌ها و به میل و رغبت ایشان به انجام این امر در استان‌های کشور و با حضور نمایندگان هر دو اتحادیه رسماً انجام‌ گرفته است، گفت: متأسفانه افرادی به دلیل منافع شخصی و عدم کسب آراء لازم و به خطر افتادن جایگاه و پست ارشد ایشان در کشور اقدام به تفرقه‌افکنی، انفکاک و شعار عدم ادغام کرده‌اند.
وی در پایان گفت: بنده اخیراً مصاحبه‌ها و رفتارهایی در رسانه و فضای مجازی از برخی مقامات ارشد قرآنی مشاهده کردم که ابتدا به حال ایشان و ثانیاً به مظلومیت و مهجورت قرآن متأثر و متأسف شدم که چرا باید باوجود حدود 5 هزار مؤسسه و تشکل قرآنی این مجموعه‌ها به همراه مردم فدای خودمحوری برخی افراد سودجو شوند.
انتهای پیام

captcha