کاهش چشمگیر چاپ قرآن در سال جاری
کد خبر: 3818879
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

کاهش چشمگیر چاپ قرآن در سال جاری

گروه ادب ــ براساس آمار‌های سازمان دارالقرآن الکریم، چاپ قرآن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که گرانی بی‌رویه کاغذ در آن نقش کلیدی داشته است.

جمعه//// کاهش چشمگیر چاپ قرآن در سال جاریبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ براساس اعلام سازمان دارالقرآن الکریم در سال جاری ۱۱ مجوز چاپ قرآن با شمارگان ۹۲ هزار و ۵۰۰ جلد صادر شده که از این تعداد ۳ مجوز چاپ با شمارگان ۳۰ هزار جلد مربوط به فروردین ماه بوده و ۸ مجوز چاپ با شمارگان ۶۲ هزار و ۵۰۰ جلد نیز مربوط به اردیبهشت ماه است.

سازمان دارالقرآن در فروردین‌ماه امسال، همچنین ۳ مجوز نشر با شمارگان ۱۶ هزار جلد و در اردیبهشت‌ماه ۸ مجوز نشر با شمارگان ۳۳ هزار جلد قرآن کریم صادر کرده است.

مقایسه آمار‌ها نشان می‌دهد در فروردین سال گذشته، ۳ مجور چاپ با شمارگان ۲۰ هزار نسخه و ۲ مجوز چاپ با شمارگان ۱۰ هزار ۴۰۰ جلد صادر شده و این رقم در اردیبهشت سال گذشته، ۳۲ مجوز چاپ با شمارگان ۲۶۹ هزار جلد و ۱۵ مجوز نشر با شمارگان ۱۳۶ هزار جلد بوده است.

براساس این گزارش؛ مجموع آمار‌ها حکایت از کاهش چشمگیر چاپ قرآن در سال جاری را دارد که گرانی بی‌رویه کاغذ و سایر ملزومات چاپ در آن نقش اساسی داشته است.

انتهای پیام

captcha