بازداشت وزیر امور قدس / اذعان عضو کنست به ناتوانی نتانیاهو در برابر حماس
کد خبر: 3823199
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
آخرین اخبار از تحولات فلسطین؛

بازداشت وزیر امور قدس / اذعان عضو کنست به ناتوانی نتانیاهو در برابر حماس

گروه بین‌الملل ــ اذعان عضو کنست(پارلمان) اسرائیل به ناتوانی نتانیاهو در برابر حماس، بازداشت وزیر امور قدس فلسطین و انتقاد وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین تحولات فلسطین است.

بازداشت وزیر امور قدس فلسطین / اذعان عضو کنست به ناتوانی نتانیاهو در برابر حماس

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)؛ نظامیان اسرائیلی بامداد امروز(9 تیرماه)، 11 شهروند فلسطینی در قدس از جمله «فادی الهدمی»، وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، رام بن باراک، عضو کنست اسرائیل از ائتلاف «آبی سفید» اذعان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در برابر جنبش حماس در غزه ناتوان است.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ رام بن باراک با اشاره به این که بنیامین نتانیاهو قادر به بازیابی بازدارندگی در برابر این جنبش نیست، افزود: نتانیاهو فقط به فکر خودش است و برای اسرائیلی‌ها کاری انجام نمی‌دهد.

باراک گفت: ساکنان مرزهای جنوبی در وضعیت بسیار بدی قرار داشته و هیچ امنیتی ندارند و نتانیاهو نمی‌تواند کاری برای آنها انجام دهد.

خبر دیگر از فلسطین حاکیست، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای، سکوت در برابر جنایات اسرائیل در قبال ساکنان شهرک العیسویه واقع در قدس اشغالی را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده؛ سکوت در برابر این اقدامات، جنایتی است که بر اساس قوانین بین‌المللی باید با آن برخورد شود. این سکوت در واقع همدستی با اشغالگران به شمار می‌رود.

در این بیانیه تاکید شده؛ روند یهودی‌سازی قدس اشغالی شدت پیدا کرده و اشغالگران علیه حضور فلسطینی‌ها در شهر قدس و اطراف آن اعلان جنگ کرده‌اند.

اشغالگران اخیراً به یورش به شهرک العیسویه و زخمی کردن ده‌ها فلسطینی، تعداد زیادی از آنها را بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha