سقف شیشه‌ای آسمان و الکترون‌های مرگبار از دریچه قرآن
کد خبر: 3823479
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
دانستنی‌های قرآنی/ 5

سقف شیشه‌ای آسمان و الکترون‌های مرگبار از دریچه قرآن

گروه چندرسانه‌ای ــ دانشمندان غربی به‌ تازگی از اکتشاف سقفی پیرامون سیاره زمین خبر داده‌اند که کره خاکی را از خطرهای مرگباری در امان می‌دارد؛ دستاوردی علمی که یادآور آیه شریفه «وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا..: و آسمان را سقفى محفوظ قرار داديم» است.

به گزارش ایکنا، دانشمندان آمریکایی به‌ تازگی از اکتشاف سقفی پیرامون سیاره زمین خبر داده‌اند که کره خاکی را از خطرهای زیادی در امان می‌دارد. بیایید با این کشف علمی بیشتر آشنا شویم و خداوند سبحان را به خاطر این اعجاز در آفرینش هستی ستایش کنیم.

این نعمت که بسیاری از انسان‌ها آن را حس نمی‌کنند، این است که به گفته دانشمندان، کره زمین از تمام جهات، در احاطه خطرات زیادی است؛ چراکه اطراف کره زمین حجم زیاد و خطرناکی از الکترون‌های کشنده‌ای دیده می‌شود که با سرعت بسیار زیادی شبیه سرعت نور به اندازه بیش از 10 هزار کیلومتر در ساعت در حال گردش اطراف این سیاره هستند؛ این الکترون‌ها چنانچه به سطح زمین برسند منجر به مشکلات زیادی خواهند شد.

خداوند سبحان و تعالی اما برای این امر چاره‌ای اندیشیده است. به گفته دانشمندان، اطراف این کره خاکی سپری نامرئی وجود دارد که این سپر یا سقف، از کره زمین در برابر الکترون‌های مرگبار حفاظت می‌کند. طی تحقیقات این گروه از دانشمندان که غیرقابل باور است، پیرامون سیاره خاکی ما کمربندی احاطه شده قرار دارد که به تعبیر محققان، گویی «دیواری شیشه‌‌ای» یا «سپر و سقفی محافظ» است که از عبور الکترون‌ها به کره زمین جلوگیری می‌کند و به نحوی مانع عبور آن‌ها به زمین می‌شود. 

پرفسور دانیل بارکر، محقق این پروژه علمی از دانشگاه کلرادو بولدر(Colorado Boulder)، یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا واقع در ایالت کلرادو است که در این‌باره می‌گوید: این سپر شبیه مانع و پرده شیشه‌ای است که کره زمین را از خطر مهلک الکترون‌ها ایمن می‌دارد چراکه در صورت گذر کردن این الکترون‌ها و برخورد با زمین، شرایط جوی بر هم خورده، نیروگاه‌های برق از کار می‌افتادند و میانگین ابتلا به انواع بیماری سرطان به شدت افزایش می‌یافت. 

جالب است بدانید خداوند متعال در قرآن کریم سوره انبیاء آیه 32 می‌فرماید: «وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا وَهُمْ عَنْ آيَاتِهَا مُعْرِضُونَ: و آسمان را سقفى محفوظ قرار داديم و[لى] آنان از [مطالعه در] نشانه‏‌هاى آن روی گردانند». در برابر این اعجاز قرآنی هیچ چیز نمی‌توان گفت جز «الحمدلله به خاطر نعمت اسلام».

انتهای پیام 

captcha