ادغام اتحادیه‌های قرآنی دارای مصوبه شورای توسعه است/ اعلام نتیجه نهایی طی هفته آینده
کد خبر: 3824334
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
رضا سلامت‌پناه:

ادغام اتحادیه‌های قرآنی دارای مصوبه شورای توسعه است/ اعلام نتیجه نهایی طی هفته آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ‌ معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه ادغام دو اتحادیه قرآنی دارای مصوبه رسمی شورای توسعه فرهنگی قرآنی است، گفت: هفته آینده جلسه‌ای با این موضوع برگزار و نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

ادغام، دارای مصوبه شورای توسعه است / اعلام نتیجه نهایی در هفته آینده

به گزارش ایکنا؛‌ مباحث مربوط به ادغام دو اتحادیه قرآنی که از چندین سال قبل در دستور کار شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گرفته است، طی این مدت دچار کشمکش‌هایی بوده است که منجر به تجمع مدیران مؤسسات قرآنی شد. تجمعی که اواخر خردادماه صورت گرفت و خروجی آن مهلت‌خواهی دوهفته‌ای از تجمع‌کنندگان برای اعلام نظر نهایی شورا بود.

این مهلت امروز 12 تیرماه پایان یافت، اما روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها از تمدید یک هفته‌ای این مهلت خبر دادند. به همین سبب گفت‌وگویی با معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مورد آخرین مواضع شورای توسعه فرهنگ قرآنی با موضوع ادغام صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید.

رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد آخرین وضعیت ادغام دو اتحادیه قرآنی و وضعیت آن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: بابت اصل ادغام در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه وجود دارد و این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و هیچ شکی در این موضوع نیست. وظیفه دبیرخانه شورا هم این است که از مصوبات شورا صیانت کند.

بابت اصل ادغام در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه وجود دارد و این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و هیچ شکی در این موضوع نیست. وظیفه دبیرخانه شورا هم این است که از مصوبات شورا صیانت کند.


وی افزود: اصل ادغام برای خود مرجحات و مزیت‌هایی دارد و از جمله آن بحث هم‌افزایی مؤسسات و توانمند شدن و تخصصی شدن مؤسسات است. در جواب آنهایی هم که مدعی هستند اتحادیه‌ها قابل جمع نبوده و اگر تکثر نباشد، رونق فعالیت‌های قرآنی از بین می‌رود، این پاسخ را داریم که تاکنون دو اتحادیه متکثر داشته‌ایم، این نمی‌تواند باعث شود تا ادعای مطرح شده را صحیح بدانیم چرا که تاکنون چنین خبری نبوده است. نه تنها این‌گونه نبوده، بلکه طی این سال‌ها بسیاری از ظرفیت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ظرفیت‌های قرآنی کشور مصروف حل اختلافات بی‌بنیاد این مجموعه‌ها شد و افرادی که این مسائل را تحمیل کردند، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه در مورد فرصتی دو هفته‌ای که پس از تجمع مدیران عامل برخی مؤسسات اعلام شده بود و باعث به وجود آمدن شائبه‌هایی شده بود، گفت: دوستانی که در سطح ملی فعالیت می‌کنند، باید مسائلی را مدنظر داشته باشند. باید توجه شود که میان شورا و دبیرخانه شورا تفاوت وجود دارد و این‌گونه نیست که نظرات رئیس شورا یا دبیر شورا را قبل از مصوب شدن به عنوان مصوبه تلقی کنیم؛ مصوبه آن چیزی است که شورا تصویب کرده باشد و رئیس شورا نیز آن را ابلاغ کرده باشد تا بعد از این ابلاغ لازم‌‌الاجرا شود.

سلامت‌پناه بیان کرد: در پاسخ به دوستانی که اعلام می‌کنند شورای توسعه فرهنگ قرآنی مهلت دو هفته‌ای داده است، باید این را بگویم که دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام کرده است که در طی دو هفته این مسئله را بررسی خواهد کرد. بر همین اساس، نه تنها در دو هفته اخیر بلکه در دو سال اخیر فعالیت‌ها و پیگیری‌های فراوانی داشته‌ایم و در هفته‌های اخیر شیب این فعالیت‌ها بسیار تند شده، به گونه‌ای که جلسات متعددی با حضور رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و نمایندگان هر دو گروه برگزار شده و علاوه بر آن در دبیرخانه شورا نیز جلسات متعدد فردی و گروهی برگزار شده است.

پیشنهادهای نهایی برای رفع و دفع اختلافات آماده شده است. هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا برای هفته بعد جلساتی در سطح رؤسای دستگاه‌ها برگزار شود و نتیجه در صحن شورا ارائه و مصوب شود.


وی با تأکید بر اینکه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تنها نیاز به صبر اندکی داریم، گفت:‌ پیشنهادهای نهایی برای رفع و دفع اختلافات آماده شده است. هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا برای هفته بعد جلساتی در سطح رؤسای دستگاه‌ها برگزار شود و نتیجه در صحن شورا ارائه و مصوب شود.

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه این مسئله یک مسئله قرآنی و مهم است، گفت: درخواست داریم نگاه به این مسئله با پرهیز از غوغاهای رسانه‌ای باشد. این مسئله و اختلافات به این نحو در استان‌ها وجود نداشته است و مشکلاتی که وجود دارد، در سطح ملی و هیئت مدیره‌ها و ... است. در سطح استان‌ها همدلی بسیار خوبی وجود دارد و به اعتقاد من این موضوع قابل برطرف شدن است، تنها مقداری صبر و بالا بردن آستانه پذیرش لازم است. هرچه هست این است که باید نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی فصل‌الخطاب باشد.

اصل ادغام مورد پذیرش همه عقلا بوده و اگر هم اشکالاتی هست به خود ما بازمی‌گردد که باید تصحیح شود. اصل ادغام در شورا مطرح شده و مصوبه دارد. با وجود این، در مورد اختلافات موجود در اساس‌نامه اتحادیه مدغم مسائلی بود که کار را به اینجا کشاند و ما در مورد اجرای فرایند ادغام تصمیم نهایی خواهیم گرفت. ضمن اینکه باید تأکید کنم در این مدت، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از آن چیزی که قابل تصور بود، وقت اختصاص داده و جلسات متعددی با طرف‌های این قضیه داشته‌اند و تأکید دارند که این مسئله هرچه سریع‌تر به یک فرجام قرآنی برسد. 


سلامت‌پناه در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی وجود دارد این زمان قطعی باشد و به سرنوشت مهلت قبلی دچار نشود، تصریح کرد: ممکن است یکی از رؤسای دستگاه‌ها در جلسه حضور نیابد و به تبع آن جلسه برگزار نشود و لذا این موارد دیگر در دست ما نیست. کما اینکه در هفته قبل باید جلسه‌ای در این راستا برگزار می‌شد، اما قبل از آغاز جلسه برای یکی از رؤسای دستگاه‌های اصلی متولی این قضیه کاری پیش آمد و بر همین اساس، جلسه برگزار نشد. ان‌شاءالله هفته بعد جلسه‌ای برگزار و در آن مجال این موضوع حل خواهد شد. پیشنهادهای نهایی آماده شده و فارغ از این مجادلات و مسائلی که هست، کار خودمان را با تأمل و بررسی‌های لازم انجام خواهیم داد تا به نتیجه برسیم.

وی  در پایان در پاسخ به این سؤال که پیشنهادهای مطرح شده مبتنی بر ادغام نهایی است یا خیر، گفت:‌ اصل ادغام مورد پذیرش همه عقلا بوده و اگر هم اشکالاتی هست به خود ما بازمی‌گردد که باید تصحیح شود. اصل ادغام در شورا مطرح شده و مصوبه دارد. با وجود این، در مورد اختلافات موجود در اساس‌نامه اتحادیه مدغم مسائلی بود که کار را به اینجا کشاند و ما در مورد اجرای فرایند ادغام تصمیم نهایی خواهیم گرفت. ضمن اینکه باید تأکید کنم در این مدت، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از آن چیزی که قابل تصور بود، وقت اختصاص داده و جلسات متعددی با طرف‌های این قضیه داشته‌اند و تأکید دارند که این مسئله هرچه سریع‌تر به یک فرجام قرآنی برسد. 

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۸:۴۲
0
0
سلام / خدا خیرت بده برادر سلامت پناه
captcha