درخشش فرهنگیان البرزی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3824433
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

درخشش فرهنگیان البرزی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: دو فرهنگی این استان در چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب رتبه برتر شدند.

درخشش فرهنگیان البرزی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: از استان البرز هشت فرهنگی در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن‌کریم، نهج البلاغه و احکام به مسابقات کشوری به میزبانی مشهد مقدس اعزام شدند.
وی تصریح کرد: «مهری طاهر» در رشته احکام از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.
این مسئول بیان کرد: همچنین «مریم سمائی» در رشته قرائت تحقیق از آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج توانست به رتبه سوم کشوری در این دوره از مسابقات دست پیدا کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات ۶۲ هزار دانش‌آموز و فرهنگی شرکت کردند.
فهمیده اضافه کرد: در مرحله استانی مسابقات، دانش‌آموزان در ۱۴ رشته از جمله حفظ، قرائت، تفسیر، مفاهیم قرآن‌کریم و نهج البلاغه در سه مقطع تحصیلی با حضور داوران توانمند و با تجربه درسالن دبیرستان دخترانه فرقانی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به رقابت پرداختند.
این مسئول گفت: در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز یک هزار و ۵۴۰ دانش‌آموز و فرهنگی شرکت کردند که به مدت یک هفته با حضور داوران توانمند برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نمازدر بین فعالان عرصه تعلیم و تربیت برشمرد.
فهمیده اضافه کرد: نفرات اول هر رشته قرآنی در گروه دانش‌آموزی نیز به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز راه می‌یابد.
وی تاکید کرد: سال گذشته ۷۴ دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم و دو معلم البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافتند و حائز هشت رتبه کشوری شدند.
فهمیده در پایان برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی مایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی، مدیحه سرایی و همخوانی توسط گروه‌های همخوان دارالقرآن‌ها، نشست‌های آموزشی و تخصصی را به عنوان برنامه‌های شاخص قرآنی در مدارس البرز در طول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ذکر کرد.
انتهای پیام

captcha