۲۰ تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد البرز
کد خبر: 3824612
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

۲۰ تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد البرز

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی و نظارت برکانون‌های فرهنگی مساجد البرز گفت: فعالان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند به منظور ثبت برنامه‌های خود ویژه ایام اوقات فراغت اقدام کنند.

20 تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: نام‌نویسی طرح اوقات فراغت از خردادماه به‌مدت یک‌ماه در سطح مساجد استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های اوقات فراغت تابستانه از تیرماه آغاز شده است، افزود: این دوره‌ها شامل آموزش‌های قرآنی، علمی، ورزشی و هنری می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز بیان کرد: از آنجایی که اوقات فراغت نقش مؤثری در زندگی نسل نوجوان و جوان دارد، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از آن، اهمیت ویژه‌ای دارد و همیشه مورد توجه متولیان فرهنگی بوده است.

شکری ادامه داد: یکی از نهادهای پر سابقه و فعال در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت افراد، مسجد است و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند به نحو مؤثری از ظرفیت عظیم مساجد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مساجد یکی از فعال‌ترین و باسابقه‌ترین حوزه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می‌آید، افزود: در طرح‌های اوقات فراغت مساجد چند اصل مهم نظیر محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن‌ کریم و تفسیر مدنظر است.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در ادامه در خصوص فرصت اعلام شده برای ثبت گزارش‌های ایام اوقات فراغت در سامانه بچه‌های مسجد، گفت: به منظور آمارگیری فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در ایام اوقات فراغت از سامانه بچه‌های مسجد گزارش‌گیری می‌شود.

وی افزود: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز تا 20 تیرماه فرصت دارند به منظور ثبت برنامه‌های خود ویژه ایام اوقات فراغت اقدام کنند.

شکری با بیان این مطلب که اعتبار و تخصیص بودجه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برمبنای ثبت گزارش‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است، اظهار کرد: گزارش ایام اوقات فراغت در 6 محور با رویکرد سند تحول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است لذا کانون‌ها باید هر چه زودتر نسبت به ثبت گزارش‌ها اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha