ادامه مذاکرات صلح افغانستان از 18 تیر
کد خبر: 3825002
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

ادامه مذاکرات صلح افغانستان از 18 تیر

گروه بین‌الملل ــ مقام‌های آمریکایی و نمایندگان گروه طالبان اعلام کرده‌اند که مذاکرات دو طرف در دور هفتم گفت‌وگوهای صلح افغانستان پیشرفت‌های اساسی داشته است و از هجدهم تیرماه(9 جولای) ادامه می‌یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که طی شش روز گذشته مشغول انجام هفتمین دور مذاکرات صلح با طالبان در قطر بود، در حساب توئیترش نوشت که مذاکرات با گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر پیشرفت‌ اساسی داشته و پس از پایان نشست بین‌الافغانی، در نهم جولای از سر گرفته می‌شود.

وی در این توئیت افزوده است: مذاکرات طی شش روز گذشته دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته است و ما در هر چهار عرصه مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، شرکت در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و آتش‌بس دائمی و همه‌ جانبه پیشرفت اساسی داشته‌ایم.

سهیل شاهین، سخنگوی هیئت طالبان در قطر نیز از پیشرفت در مذاکرات با نمایندگان آمریکایی خبر داد و در حساب توئیتر خود نوشت: امروز هم مذاکرات ادامه داشت؛ در یکی،‌ دو روز آینده به خاطر گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، مذاکرات انجام نمی‌شود و از نهم جولای از سر گرفته می‌شود. از پیشرفت مذاکرات راضی هستیم و امیدواریم کارهای باقی مانده به ‌زودی پایان یابد.

یادآور می‌شود، تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران افغانستانی نیز روز گذشته، 15 تیر (6 جولای) برای دیدار با نمایندگان طالبان وارد دوحه، پایتخت قطر شدند.

نشست بین‌الافغانی قطر از امروز، 16 تیرماه به میزبانی آلمان و قطر در دوحه آغاز می‌شود و تا دو روز ادامه دارد. این سومین نشست بین‌الافغانی صلح افغانستان خواهد بود. پیش از این شخصیت‌های سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان طی دو بار در مسکو، پایتخت روسیه با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha