ایجاد اختلاف میان ایران و عراق ممکن نیست
کد خبر: 3832528
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
سخنگوی نُجَباء:

ایجاد اختلاف میان ایران و عراق ممکن نیست

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه نیروهای آمریکایی ناچار شده‌اند پایگاه‌هایشان را در مناطق دوردست و صحرایی بسازند، تصریح کرد: جدایی انداختن بین ایران و عراق ممکن نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی نجباء؛ نصر الشمری، سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در تهران با محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

الشمری در این دیدار با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی، گفت: ما خودمان را جزئی از محور مقاومت می‌دانیم و مثل همه مسلمانان به پیروزی‌های ایران افتخار می‌کنیم. مواضع رهبر معظم انقلاب چهره استکبار را برای همگان آشکار کرد و امروز ملت عراق مطابق آموزه‌های امام خمینی(ره)، آمریکا را به ‌عنوان شیطان بزرگ می‌شناسد.

وی ادامه داد: آمریکا فشار آورد تا عراق برای همیاری در تحریم ایران همراه شود و متأسفانه برخی سیاستمداران هم برای تحقق این هدف تلاش کردند؛ ولی مقامات عراقی پس از انتخابات تصریح کردند که کشور ما هیچ‌گاه جزئی از تحریم‌های ضدایرانی نخواهد بود. به ‌دلیل اشتراک عقاید، جغرافیا و مرجعیت، جدایی انداختن بین ایران و عراق ممکن نیست.

سخنگوی نُجَباء افزود: فرستادگان آمریکا پس از مخالفت بغداد با تحریم علیه ایران، به مقامات ما گفتند که عراق با این موضع‌گیری جزئی از محور ایران شده است. شکل‌گیری مقاومت اسلامی در عراق و مقابله آن با اشغالگران و داعش، فرهنگ جدیدی در عراق به ‌وجود آورده است.

الشِمَّری اظهار کرد: اکنون نیروهای آمریکایی ناچار شده‌اند که پایگاه‌هایشان را در مناطق دوردست و صحرایی دایر کنند تا از مواضع نیروهای مقاومت فاصله داشته باشند.

وی، طرح جدید کنگره آمریکا برای تحریم هم‌پیمانان ایران را توطئه‌ای جدید با هدف تحقق قیمومت آمریکا بر عراق خواند و گفت: نمایندگان پارلمان عراق نیز متقابلاً واشنگتن را به قطع رابطه و اخراج سفیر آمریکا تهدید کرده‌اند.

به ‌گفته معاون دبیرکل نُجَباء، نمایندگان پارلمان عراق طرح تدوین جدول زمان‌بندی برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور را آماده کرده‌اند، ولی ریاست پارلمان عراق این طرح را مسکوت گذاشته است و البته در صورت ادامه مطالبات مردمی، این طرح در مجلس پیش خواهد رفت.

الشمری در بخش پایانی این گفت‌وگو، تصریح کرد: مقاومت اسلامی نُجَباء در زمان وقوع سیل در ایران، کمپینی برای امدادرسانی تشکیل داد و ملت عراق کمک‌های زیادی را در اختیار این کمپین قرار دادند. در مناطق سیل‌زده نیز استقبال خوبی از کاروان امدادی نُجَباء صورت گرفت و ما به این باور رسیدیم که ملتی واحد هستیم.

انتهای پیام

captcha