برگزاری انتخابات شورای فرانسوی آیین اسلام
کد خبر: 3827405
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

برگزاری انتخابات شورای فرانسوی آیین اسلام

گروه بین‌الملل ـ انتخابات «شورای فرانسوی آیین اسلام» (CFCM) که به‌عنوان نهاد نمایندگی جامعه مسلمانان فرانسه راه‌اندازی شده است، 27 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه؛ از پایان دوره حمد اوغراث، رئیس کنونی این شورا تا برگزاری انتخابات جدید، «دلیل بوبکر»، رئیس سنی این شورا که 78 سال دارد و رئیس مسجد بزرگ پاریس است، زمام امور این نهاد را در دست خواهد داشت.

در نشستی که مسئولان این شورا در 16 ژوئن(26 خردادماه) در مسجد بزرگ پاریس برگزار کردند، درخواست اکثریت مسئولان مبنی بر برگزاری شوراهای منطقه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطرح شد.

مسئولان منطقه‌ای که در عرصه میدانی عملکرد موفق‌تری دارند خواستار ایفای نقش بیشتری هستند و در نشست اخیر مسئولان ملی شورا که بیشتر از چهره‌های نزدیک به دولت‌های الجزایر، مراکش یا ترکیه بودند، اعلام کردند که قرار است شوراهای منطقه‌ای این نهاد به زودی در استان‌های فرانسه فعال شود.

در نشست 16 ژوئیه، تاریخ جدید انتخابات 19 اکتبر(27 مهرماه سال جاری) در استان‌های فرانسه و 3 نوامبر(12 آبان‌ماه) نیز انتخابات داخلی منتخبین برای تعیین هیت رئیسه این نهاد اعلام شد.

مسئولان شورا به جای تمدید ریاست حمد اوغراث، ریاست کنونی شورا تصمیم گرفتند دلیل بوبکر، رئیس سنی شورا را برای دوره انتقالی تا برگزاری انتخابات و تعیین تیم جدید، برگزینند. وی پیش‌تر در دو نوبت ریاست این شورا را عهده‌دار بود.

بوبکر که از چهره‌های نزدیک به دولت الجزایر است در همان ابتدای راه‌اندازی شورا از سوی «نیکلا سارکوزی»، رئیس‌جمهور فرانسه در سال 2003 ریاست این شورا را در دست گرفت.

انتهای پیام

captcha